Мітки

вівторок, 12 листопада 2019 р.

Критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з української мови зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року

Критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з української мови зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року
Зміст власного висловлення оцінюють за шістьома критеріями (124 та 5), як викладено в таблиці 1.
Таблиця 1
КритерійЗмістовий вияв і композиційне оформлення критеріюБали
1. ТезаУчасник вправно формулює тезу2
Учасник не формулює тези вправно1
Учасник не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі0
2. АргументиУчасник наводить принаймні два доречні й переконливі аргументи2
Учасник наводить принаймні один доречний аргумент.
Аргументи дублюють один одного, у другому аргументі  перефразовано зміст першого.
Один з аргументів не є доречним стосовно сформульованої тези
1
Учасник не наводить жодного аргументу, або наведені аргументи не є доречними0
3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтваОдин з аргументів підкріплено принаймні одним розгорнутим, добре поясненим прикладом з художньої літератури чи іншого виду мистецтва2
Немає мотивації наведення прикладу.
Приклад не конкретизований через художній образ.
У прикладі є фактичні помилки
1
Прикладу з літератури чи інших видів мистецтва немає, або він не є доречним0
3б. Приклад, що є випадком із життя або історичною подієюУчасник наводить принаймні один доречний приклад із власного життя або подію з історії чи суспільно-політичного життя, що є конкретною, локалізованою в часі та просторі2
Немає мотивації наведення такого прикладу; він не конкретизований; у ньому є фактичні помилки1
Прикладу з історії, суспільно-політичного чи власного життя немає, або він не є доречним0
4. Логічність, послідовністьВисловлення демонструє зосередженість на запропонованій проблемі, цілісний, послідовний і несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу)2
У роботі є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки1
Логіки викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки немає0
5. ВисновокВисновок відповідає запропонованій темі й органічно пов’язаний із тезою, аргументами й прикладами2
Висновок лише частково відповідає тезі або лише частково пов’язаний з аргументами та прикладами1
Висновку немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі; висновок не пов’язаний з аргументами та прикладами0
Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями ( та ), як викладено в таблицях 2 і 3.
Таблиця 2
КритерійКількість помилокБали
6а. Орфографія та пунктуація0–14
2–63
7–112
12–161
17 і більше0
Таблиця 3
КритерійКількість помилокБали
6б. Лексика, граматика та стилістика0–14
2–43
5–72
8–101
11 і більше0
Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної нормативності роботи 2 (дві) негрубі помилки рахують як 1 (одну) грубу.
До негрубих зараховують такі помилки:
  • у написанні великої літери в складних власних назвах;
  • у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками;
  • у випадках нерозрізнення не/ні (не хто інший / ніхто інший …);
  • у випадках, коли замість одного розділового знака поставлений інший;
  • у пропуску одного зі сполучуваних розділових знаків або в порушенні їхньої послідовності.
Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки не додають і не зараховують як 1 (одну) грубу.
Систематичне порушення норм милозвучності (3 (три) і більше випадків порушення на одне з правил: у–в, і–й–та) рахують як 1 (одну) орфографічну помилку.
Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, оцінюють у балів. Роботу обсягом до 100 слів оцінюють у 0 балів.

Немає коментарів:

Дописати коментар