Мітки

середа, 5 квітня 2017 р.

Народна казка «Ох»


Народна казка «Ох»
Мета:
·        Навчальна: продовжувати роботу над народною казкою, ознайомити школярів із фантастичною казкою «Ох», навчити виявляти давню числову магію;
·        Розвивальна: формувати вміння аналізувати структуру казки, виявляючи закономірності двох світів: реального та фантастичного як важливих закономірностей казкового жанру; розвивати комунікативні навички, уміння виразного читання, творчі здібності, прагнення фантазувати;
·        Виховна: виховувати повагу до загальнолюдських цінностей

Тип уроку: засвоєння нових знань


ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІІІ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ
Дослідження-відновлення

1. Творцем народних казок є …
2. Казки поділяють на три види: …
3. Казка має таку будову: …
4. Найхарактернішими ознаками побутових казок є …
5. Казка про тварин властиве …
6. Фантастичні казки характеризуються …

Бесіда за змістом прочитаного

1.     Як ви гадаєте, до якого різновиду казок належить «Ох»? Доведіть свою думку.
2.     Як у казці «Ох» відображений світогляд наших предків?
3.     які магічні числа можуть використовуватися у казках? Які числа використані в казці «Ох». Наведіть приклад із тексту.
4.     Знайдіть у казці приклади фантастичних перетворень, використання чарівних предметів

Вибіркове читання

1.     Прочитайте рядки, у яких чоловік знайомиться з Охом.
2.     Прочитайте рядки, у яких зазначено на кого Ох перетворив хлопця вперше.
3.     Знайдіть рядки про те, як батько продав коня цигану.
4.     Зачитайте діалог батька із сином, коли син визволився від служби в Оха.

Коментар вчителя

А чи знаєте ви, що казки можна читати як розважальні оповідання, але в них також відображений світогляд наших пращурів. Три роки, коли батько у підземне царство, уособлюють три світи: світ померлих, світ предків, світ живих. Так само в цій казці виражена ідея посвятити хлопчика в доросле життя. Після обряду він ставав повноправним членом племені. В обряд входила символічна смерть, коли юнака нібито спалювали й знову воскрешали. Отже, коли хлопець із казки набув здатності перетворюватися на тварин, він міг уполювати будь-яку здобич.

Характеристика героїв казки
-         Визначте, хто є головними героями (хлопець, Ох) та другорядними ( батько, дід, царівна, цар). Охарактеризуйте кожного з них. Хто з цих персонажів представляє фантастичний світ, а хто – реальний? Поміркуйте, який із цих світів є більш добрим, людяним.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Робота з карткою
1.     Напишіть міні-твір за прочитаною казкою на тему «Як праця допомагає людині стати кращою?»
2.     Як ви розумієте прислів’я: « Білі руки роботи бояться»?
3.     Яке чарівне вміння ви б хотіли мати? Обґрунтуйте свій вибір.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати казку «Летючий корабель, підготувати до неї ілюстрації

Немає коментарів:

Дописати коментар