Народна казка «Ох»
Мета:
·
Навчальна: продовжувати роботу над народною казкою, ознайомити
школярів із фантастичною казкою «Ох», навчити виявляти давню числову магію;
·
Розвивальна: формувати вміння аналізувати структуру казки,
виявляючи закономірності двох світів: реального та фантастичного як важливих
закономірностей казкового жанру; розвивати комунікативні навички, уміння
виразного читання, творчі здібності, прагнення фантазувати;
·
Виховна: виховувати повагу до загальнолюдських цінностей
Тип
уроку: засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІІІ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ
Дослідження-відновлення
1.
Творцем народних казок є …
2.
Казки поділяють на три види: …
3.
Казка має таку будову: …
4.
Найхарактернішими ознаками побутових казок є …
5.
Казка про тварин властиве …
6.
Фантастичні казки характеризуються …
Бесіда за змістом прочитаного
1. Як ви гадаєте, до якого різновиду казок належить «Ох»?
Доведіть свою думку.
2. Як у казці «Ох» відображений світогляд наших предків?
3. які магічні числа можуть використовуватися у казках?
Які числа використані в казці «Ох». Наведіть приклад із тексту.
4. Знайдіть у казці приклади фантастичних перетворень,
використання чарівних предметів
Вибіркове читання
1. Прочитайте рядки, у яких чоловік знайомиться з Охом.
2. Прочитайте рядки, у яких зазначено на кого Ох
перетворив хлопця вперше.
3. Знайдіть рядки про те, як батько продав коня цигану.
4. Зачитайте діалог батька із сином, коли син визволився
від служби в Оха.
Коментар
вчителя
А чи знаєте ви, що казки можна читати як розважальні
оповідання, але в них також відображений світогляд наших пращурів. Три роки,
коли батько у підземне царство, уособлюють три світи: світ померлих, світ
предків, світ живих. Так само в цій казці виражена ідея посвятити хлопчика в
доросле життя. Після обряду він ставав повноправним членом племені. В обряд
входила символічна смерть, коли юнака нібито спалювали й знову воскрешали.
Отже, коли хлопець із казки набув здатності перетворюватися на тварин, він міг
уполювати будь-яку здобич.
Характеристика героїв казки
-
Визначте, хто є
головними героями (хлопець, Ох) та другорядними ( батько, дід, царівна, цар).
Охарактеризуйте кожного з них. Хто з цих персонажів представляє фантастичний
світ, а хто – реальний? Поміркуйте, який із цих світів є більш добрим, людяним.
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
Робота
з карткою
1. Напишіть міні-твір за прочитаною казкою на тему «Як
праця допомагає людині стати кращою?»
2. Як ви розумієте прислів’я: « Білі руки роботи
бояться»?
3. Яке чарівне вміння ви б хотіли мати? Обґрунтуйте свій
вибір.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати
казку «Летючий корабель, підготувати до неї ілюстрації
Немає коментарів:
Дописати коментар