Мітки

середу, 10 січня 2018 р.

КОНСТИТУЦІЙНІ ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ


КОНСТИТУЦІЙНІ ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ

Мета. Дати уявлення про головні обов’язки людини та їх взаємозв’язок з правами, навчити приймати аргументовані рішення щодо балансу прав та обов’язків, продовжити набувати навичок виробляти колективні рішення в малих групах, формувати особисте ставлення до обов’язків людини і громадянина.
Ключова ідея: якщо немає обов’язків – відсутні й права.
Вчитель. На попередніх уроках ми ознайомилися з основними соціально- економічними правами шляхом вивчення основних положень Конституції України та деяких нормативно-правових актів. Сьогодні на уроці ми закріпимо набуті знання та усвідомимо взаємозв’язок між правами та обов’язками людини і відповідальність людини за свої права. Для цього пропоную ознайомитися із ст. 23 Конституції України, яка проголошує: «Кожна людина має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей, та має обов’язки перед суспільством, в якому забезпечується вільний та всебічний розвиток особистості».
Дискусії щодо прав людини актуальні і до сьогодні. Якщо в людини є право, хтось повинен мати обов’язок. Якщо немає обов’язку – немає й права. Загалом маємо пам’ятати, що ми – громадяни України, і в нас є обов’язки перед Вітчизною, своїм народом, перед іншими людьми, перед нашими рідними та близькими. Давайте розглянемо такі питання:
1.                 Як ви розумієте ст. 23 Конституції України?
2.                 Чи є, на ваш погляд, обов’язки перед іншими людьми і державою обмеженням ваших прав? Чому?
Отже, можна підсумувати, що між правами і обов’язками у демократичному суспільстві є нерозривна єдність.
А зараз, користуючись Конституцією, випишіть головні обов’язки громадян України:
- захищати Батьківщину, незалежність та територіальну цілісність України;
- поважати державні символи України;
- дотримуватись Конституції та законів України
- сплачувати податки та збори, встановлені законом

Пропоную розв’язати кросворд
1.       Один із видів середнього навчального закладу (гімназія)
2.       Дитина, яка отримує середню освіту (учень)
3.       Одна з форм навчання (вечірня)
4.       Тимчасове колективне припинення роботи працівниками (страйк)
5.       Згідно ст. 48 Конституції України, кожен має право на … життєвий рівень для себе та своєї сім’ї (достатній)
6.       Особа, яка не досягла 18-річного віку (дитина)
7.       Один із видів соціального забезпечення (пенсія)
8.        Прискорене навчання, опанування матеріалу за декілька класів (екстернат)
9. Історично зумовлена суспільна форма володіння матеріальними і нематеріальними благами (власність)
10.   Платежі, що є обов’язковими для внесення в державний бюджет (податки)
11.    Згідно ст. 48 Конституції України кожен має право на… (житло)
12. Людина, яка самостійно, на власний ризик займається діяльністю з метою одержання прибутку (підприємець)

Максимальна оцінка за кросворд – 9 балів. Для вищого балу пропоную творче завдання – написати невеличкий твір на тему: «Яка ситуація складається в Україні з дотриманням соціально-економічних прав? Які є суб’єктивні та об’єктивні причини невідповідності між задекларованим та дійсним станом речей?»
Заключне слово вчителя. Соціально-економічні права є дуже важливими для існування людини. Необхідно боротися конституційними методами за їх неухильне дотримання державою. Оскільки з дотриманням прав щільно пов’язане виконання конституційних обов’язків, нам з вами потрібно їх сумлінно виконувати, що конче необхідно для нормального функціонування держави. Треба обов’язково займати активну громадянську позицію, бути небайдужим до власної долі та майбутнього.

Немає коментарів:

Дописати коментар