Мітки

субота, 1 лютого 2020 р.

Відкрий урок

Тема: В. Голобородько "З дитинства":"Дощ" (Я уплетений)
           Оригінальність, простота висловлення глибоки хпочуттів, важливих думок
Мета: познайомити учнів із творчістю В. Голобородька; навчити учнів розуміти образний        зміст поезії В. Голобородька її своєрідність; розвивати навички читання вільних віршів, їх          аналізу; виховувати оптимістичне, життєстверджуюче світобачення, естетичний смак.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: аудіозапис, презентація

Хід уроку

І. Організаційний момент.

     Добрий день, шановні друзі!
     Ви почули всі дзвінок?
     Він покликав на урок.
     Кожен з вас приготувався,
     На перерві постарався
     Зараз сядуть всі дівчата
     А за ними і хлоп'ята.

ІІ. Емоційне налаштування

     Діти! Простягніть, будь ласка, праву долоньку. Щоб добре працювати на уроці, подаруйте на ній класу свою старанність і творчість. Простягніть ліву долоньку. На ній я бажаю успіхів, гарних оцінок, позитивних вражень. А тепер обміняймося подарунками. Доторкніться долонькою до долоньки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Звучить пісенька "Веселий дощ"

- Який настрій викликала ця пісенька? 

- Отож давайте поринемо у світ дитинства нашого сучасного письменника, поета                             В Голобородька

IV. Повідомлення теми та мети уроку

На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з творчістю В. Голобородька, його поезіями, зробимо ідейно-художній аналіз. Допоможіть з огляду на тему, визначити завдання уроку.
    Слайд.
V. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

     Бесіда.
1. Коли і де народився майбутній поет? 
2. Яким було дитинство письменника? 
4. Де навчався В. Голобородько? 
5. Назвіть збірки поезій? 
7. Які вам відомі роди художньої літератури? 
8. Пригадайте які бувають види лірики? 

     Сьогодні у нас є нагода зануритись у світ поетичного слова В. Голобородька
     Виразне читання вірша

     Словникова робота
Тирло - місце для відпочинку худоби, найчастіше біля водопою.

Ідейно-художній аналіз вірша "З дитинства: Дощ."
Бесіда.

- Яка картина вам уявляється за словами:
             Я вплетений весь до нитки
             У зелене волосся дощу...

- Чому волосся дощу зелене? 
- Яке слово "недомовлене" у рядку "Вплетена хата моя, що на горі, як зелений птах?" 
- Які образи ми ще бачимо? Які образи переважають слухові чи зорові? 
- А хто ж плете це волосся? Зачитайте рядки.
- Отож, ми бачимо у І строфі яку картинку? (розлога картина дощу, хмара заплітає навколишній простір волоссям дощу)
- Що нагадує ІІ строфа? (загадку, побудовану на недомовленості)

      Слайд. "Домалюй" картину
 Дощ перестане:
- хто напасеться...
- хто набігається...
- хто насидиться на горі...
- хто належиться...
- хто прийде додому...

   -  Які рядки найбільше вказують на любов автора до рідного краю, домівки, батьків?
("у хату, яка наповнена теплом, як гніздо", птах на гнізді - символ родинного затишку, любові, добробуту.)
- Яким постає перед нами ліричний герой? 

     Слайд. Характеристика ліричного героя

Ліричний герой: - любить природу
                             - життєрадісний
                             - мрійник, фантазер
                             - патріот
                             - любить батьків, батьківський дім

     У Голобородька хата-птах, хата-гніздо, де завжди тепло, затишно
     А що нас гріє в рідній хаті?
     - батьки, піч тепла, доброта батьків
     - рушники вишиті з любов'ю мами
     - мальви, посаджені біля хати

- Чи прослідковуються рими у вірші? (вільний вірш - поезія з неримованими рядками)
- Хто з відомих поетів писав вільним віршем? 
- Яка  тема, головна думка поезії?

    Слайд. Поєднати художні засоби з їх визначеннями
              - зелене волосся дощу
              - хмара плете і плете 
              - хата як птах, як гніздо
              - річка невеличка, як стрічка 
              - весь до нитки 
              - невелиска річка 
              - хто напасеться
              - хто набігається

     Давайте звернемо увагу на кольористику твору. Які кольори переважають?

сині: річка, хмара, дощ - загадковість, замріяність
зелений: природа, дерева - життєлюбство
жовтий: уявне сонце - тепло, затишок, захищеність 

          Чому  автор назвав свій вірш саме так?
   Справді, тільки в дитинстві все переповнене світлом, радістю. Мабуть, доросла людина не буде щасливою, спостерігаючи як падає дощик.

    Світлий, доброзичливий, радійсний настрій вірша повертає в дитинство, щоб ще раз насолодитися його миттєвостями.
     Уміння передати прекрасне читачеві - ось таємниця мистецького таланту В. Голобородька

VI. Закріплення.
     На завершення уроку виконаємо тестові завдання, які знаходяться на парті. 

- Діти, на початку уроку ми ставили перед собою завдання, чи виконали ми їх?
Ви гарно, активно попрацювали, тож висловіть свої думки сприводу сьогоднішнього уроку.
Продовжіть речення: Я... Слайд.

VІІ.Підсумок. Я дякую всім за роботу на уроці. Бажаю вам бути життєрадісними, мрійте, фантазуйте. Хочу завершити урок словами В. Голобородька "Наповнюйте цей холодний Всесвіт любов'ю і теплими словами нашої мови, які народжуються разом з диханням."

VІІІ. Домашнє завдання. 
- Вивчити за бажанням напам'ять вірш В. Голобородька
- виконати завдання на сторінці 70-71
- скласти казку "Пригоди веселого дощика", використовуючи художні засоби.


               

Немає коментарів:

Дописати коментар