Мітки

пʼятниця, 20 березня 2020 р.

Завдання на час карантину з української мови та літератури 10 клас

Завдання на час карантину


      Шановні учні, пропоную до вашої уваги завдання для самостійного опрацювання під час карантину.
      Завдання будуть постійно доповнюватися!
      Ваші відповіді можна присилати на електронну пошту lyubovzarapina@gmail.com або на Вайбер групи класу

Українська мова.
16.03.2020
      Тема. Написання не, ні з різними частинами мови.

Опрацювати параграф  50
Переглянути відео

Виконати вправи 464,469

19.03.2020
Тема. Правила графічних скорочень слів
Опрацювати параграф 24
Переглянути відео

Виконати вправи 161, 163 (ІІ)

20.03.2020
 Тема. Контрольна робота "Орфографічна норма"
Тести
1. Без апострофа треба писати всі слова рядка:
а) мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який;
б) зв..язок, п..юре, духм..яний, б..юджет;
в) цв..ях, зор..яний, рел..єф, ф..юзеляж;
г) під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм.

2. Літеру с на місці крапок треба писати в кожному слові рядка:
а) ..творення, ..котити, ..шивач;
б) ..фабрикувати, ..тяжка, ..пуск;
в) ..чесати, ..кинути, ..цілення;
г) ..тишити, ..терпіти, ..чинити.

3. Помилку в написанні слова іншомовного походження допущено в рядку
а) сюрреалізм, каньйон;
б) ад'ютант, еспресо;
в) бароко, Голландія;
г) аккумулятор, вілла;
д) іммігрант, диригент.

4. Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, окрім:
а) Північний Льодовитий океан, вулиця Січових Стрілців;
б) Південне Полісся, Скандинавський півострів;
в) Південна Америка, місто Гола Пристань;
г) місто Кам'янець-Подільський, Фінська затока;
д) мис Доброї Надії, Північний Полюс.

5. Через дефіс треба писати обидва слова в рядку:
а) суспільно/політичний, державно/правовий;;
б) глухо/німий, південно/східний;
в) темно/червоний, спорт/прогноз;
г) аграрно/промисловий, військово/службовець;
д) електро/силовий, лікар/окуліст.

6. НЕ всі власні назви пишуться в лапках у рядку:
а) будинок відпочинку Зоря, станція метро Контрактова площа, кав'ярня Затишок, готель Золотий колос;
б) журнал Наука і суспільство, Слово о полку Ігоревім, санаторій Сузір'я, компанія Дженерал Моторс;
в) повість Тіні забутих предків, підручник Історія України, пісня Стоїть гора високая, епоха Відродження;
г) газета Бульвар, кінофільм Таксі-2, дискусійний клуб Діалог, оперета Сильва;
д) медаль За відвагу, корабель Титанік, соната Місячна.

7. Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено помилку під час переносу:
а) яр-лик, якнай-легше, стін-газета, зі-в'янути, са-джанець;
б) І. П.-Котляревський, без'-язиковий, дово-джу, по-клик, буль-йон;
в) сер-йозно, нянь-чин, вій-сько, дзьо-бати, вояч-чина;
г) мен-ший, зап'я-стний, товари-ство, ви-мкнути, під-йом;
д) сиві-ють, три-гранний, су-джу.

8. Разом треба писати кожне слово рядка:
а) пів/Болгарія, пів/сотні, напів/притомний;
б) напів/темрява, напів/чагарник, пів/Києва;
в) пів/апельсина, напів/м'який, пів/години;
г) пів/біди, пів/Америки, напів/землянка;
д) пів/коло, напів/сонний, пів/Туреччини.

9. Літеру і на місці прпуску треба писати в усіх іншомовного походження:
а) Ч..каго, м..шень, соц..олог;
б) Флор..да, нотар..ус, к..моно;
в) Дон К..хот, сандв..ч, ек..паж;
г) Т..бет, лаб..ринт, г..рлянда;
д) Мер..ме, станц..я, шп..нат.

10. Позначте рядок, у якому всі прізвища пишуться з йо:
а) Ока..мов, Син..в, Ма..ров;
б) Вороб..в, Пана..тов, Руч..в;
в) Корол..в, Солов..в, Хмел..в;
г) Вер..вкін, ..лкін, Грач..в.

11. Частку не треба писати окремо:
а) плани не/здійснені, не/прогріта сонцем земля;
б) не/заплетена, а розплетена коса, не/випитий сік;
в) не/спростовані нею чутки, не/скопані ділянки;
г) не/зважаючи на дощ, ще не/оголошені результати;
д) ніким не/порушене питання, не/знайдені скарби;

12. Виправте в тексті орфографічні помилки.
     Багато пам'яток підтверджують той факт, що кілька століть тому Острог на якийсь час став центром освіти всієї країни. Символом міста, якому понад дев'ятьсот років, є Острозька академія. Особливе місце з-поміж давніх споруд посідає Луцька надбрамна башта, яка була важливим захистним пунктом із заходу.

 Українська література
12.03.2020
Тема. В.Винниченко "Момент". Характеристика образів. Імпресіонізм новели.
Завдання.
Переглянути фільм " Момент" В.Винниченка.


Опрацювати презентацію

http://www.10minschool.ua/article/51

Виконати завдання.
Скласти літературний паспорт твору
1.Назва твору,автор.
2.Підзаголовок.
3.Рік створення.
4.Напрям.
5.Рід.
6.Жанр.
7.Тема.
8.Ідея.
9.Характеристика образів
10.Мотиви.

19.03.2020
Тема. Контрольна робота.Письмовий твір на одну з тем: "Проблема еміграції в новелі В.Стефаника "Камінний хрест", "Роздуми про миттєве і вічне в новелі В.Винниченка " Момент".

Українська мова.
23.03.2020
Тема. Морфологічна норма. Іменник. Рід іменників.






Завдання. Опрацювати параграф 41
Переглянути відео
Виконати вправи 326, 329

Українська література
26.03.2020
Тема. Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Драматична спадщина. Збірка поезій     
   "На крилах пісень". Основні цикли поезій.

                       

Завдання. Переглянути відео
Опрацювати матеріал підручника ст.166-169
Написати повідомлення на тему "Загальна характеристика неоромантизму Лесі Українки"

Українська мова.
30.03.2020
Тема. Паралельні родові форми іменника.




Завдання. Переглянути відео
Виконати завдання. Від поданих іменників утворіть (де можливо) іменники жіночого роду.
Скласти по два речення з кожним словом ( щоб одне слово виступало іменником чоловічого роду, а друге слово - іменником жіночого роду).
Секретар, учитель, психолог, бібліотекар, воротар, господар.
Виконати вправу 331

Українська література. 
01.04.2020
Тема. Леся Українка " Contra spem spero" як світоглядна декларація сильної, вольової особистості.  Призначення поета й поезії, автобіографічні мотиви "Слово, чому ти не твердая криця..."




Завдання. Переглянути відео та презентацію
Опрацювати матеріал підручника ст.168-172
Скласти літературний паспорт поезій.
Вивчити напам'ять поезію " Contra spem spero". Запишіть своє відео на телефон і надішліть мені на вайбер (0664504744)

Українська мова.
02.04.2020
Тема. Іменники спільного і подвійного роду. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила вживання їх.


Завдання. Переглянути відео
Скласти діалог, використовуючи іменники спільного роду.
Виконати вправу з ключем.                                                                                                      Визначте рід іменників. З перших букв іменників чоловічого роду вийде назва твору І.Котляревського.
Нежить, путь,тінь, апокриф, тюль, кольрабі, ваніль, Сочі, академік, північ, грань, лікар, колібрі, ООН, Алчевськ, цеце, бязь, Душанбе, плач, Огайо (штат), Онтаріо, Лондон, толь, танго, аркан, важіль, зелень, суміш, кір, актор, манго.

Українська література.
02.04.2020
Тема. Леся Українка. Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети." Мріє, не зрадь". Зображення повені людських почуттів у вірші "Стояла я і слухала весну..."




Завдання. Переглянути відео
Опрацювати матеріал підручника (ст.170-173)
Підготувати відповіді на запитання (ст.171, 173) (усно)

Шановні учні! 6 квітня стартувала Всеукраїнська школа онлайн! Перегляд уроків за посиланням:https://uroky.com.ua/

Українська мова
13.04.2020
Тема. Іменники, що мають лише форму однини або множини.
Переглянути відео (на повторення) за посиланням:

Число іменників. Іменники, що мають форму тільки однини чи множини
Для розрізнення кількісних ознак є дві числові форми — однина і множина (зошит — зошити, поле — поля). Є іменники, які мають лише одну форму числа.
Уживаються тільки в однині:
- власні назви (Одеса, Донбас, Тарас Григорович Шевченко, Чумацький Шлях).
Зверніть увагу! Власні іменники в окремих випадках можуть мати і форми множини (сім’я Сосніних, справа Артамонових).
- іменники, що означають збірні поняття, сукупність однорідних осіб або предметів, що мисляться як одне ціле (професура, рідня, піхота, селянство, молодь, коріння, гілля);
- більшість іменників, що означають матеріал, речовину, хімічні елементи тощо (золото, сталь, молоко, чай, кисень, водень, вуглець, бензин, електрика).
Зверніть увагу! Деякі іменники цієї групи при означенні різних сортів даної речовини можуть вживатися і в множині (технічні масла, чаї першого сорту, мінеральні води).
- абстрактні назви, що означають якості, властивості, дії (сміливість, бадьорість, краса, висота, глибина, спокій, радість, патріотизм, біганина, нудьга).
Зверніть увагу! Деякі іменники цієї групи, набуваючи значення конкретності, можуть мати і форми множини (висоти науки, глибини моря, красоти природи).
Вживаються тільки у множині:
- власні назви (Карпати, Чернівці, Альпи);
- іменники, що означають предмети парної або симетричної будови (окуляри, ножиці, ворота, ковзани, сани);
- іменники, що означають масу, речовину (дріжджі, помиї, парфуми, вершки);
- назви періодів часу, подій, ігор (канікули, іменини, дебати, піжмурки, шахи);
- деякі іменники дієслівного походження (радощі, веселощі, гордощі).
Усі іменники, що вживаються тільки у множині, не мають ознак граматичного роду.
Виконати завдання.                                                                                                                     Розподільний диктант. Визначте число іменників, розподіліть їх на групи: 1) іменники,які вживаються і в однині, і в множині; 2) іменники, які вживаються тільки в однині; 3) іменники, які вживаються тільки в множині.
Вишня, стіл, масло, цукор, стрільба, штовханина, Сатурн, колосся, щипці, ліки, фінанси, дрібнота, жнива, канікули, заздрощі, Гімалаї, гілля, гроші, діти, коріння, студентство, геройство, добро, дебати, іменини, посиденьки, пустощі, добро, мир, слава, бензин, шахи, вершки, висівки, макарони, Альпи, Карпати, граблі, молоко, цукор, чай, Дніпро, Україна.
Виконати тестові завдання.
1. Укажіть , у якому рядку не всі іменники мають форми і однини, і множини.
А. Гори, річки, ходіння, Харків, озера
Б. Дитина, гірка, комаха, будинок, слово
В. Книга, читач, пісня, вірш, викладач
Г. Край, район, козак, серце, гребля
2. У якому рядку всі іменники мають форму тільки множини
А. Лінощі, веселощі, мудрощі, заздрощі, жнива
Б. Думки, сестри, розмови, двері, долини
В. Альпи, вулиці, байки, бурі, гори
Г. Вишні, лелеки. долоні, пісні, Суми
3. У якому рядку всі іменники мають форми і однини, і множини
А. Білизна, височінь, доброта, глибина, заздрість
Б. Селянство, читання, сонце, косар
В. Фосфор, глина, золото, сало
Г. Книга, заєць, огірок, країна
4. Укажіть, у якому рядку не всі іменники мають форми і однини, і множини
А. Мороз, вітер, берег, лебідь, мелодія
Б. Сніг, знання, сіль, учнівство, учень
В. Лелека, степ, стежка, пролісок
Г. Вулик, намисто, блискавка, криниця
5. Лише в однині вживаються всі іменники рядка
А. Вазон, прикрість, зелень
Б. Дніпро, молоко, залізо
В. Козацтво, сум, мальва
Г. Радість, золото, вітер
6. Лише форму однини мають обидва іменника рядка
А. Комашня, чапля
Б. Молодь, нація
В. Журба, кабінет
Г. Сметана, вапно
7. Лише форму однини мають обидва іменника рядка
А. Вуглець, родовище
Б. Щирість, прибуток
В. Селянство, шляхта
Г. Артилерія, лейтенант
8. Лише в множині вживаються всі іменника рядка
А. Карпати, проблеми, вечорниці
Б. Входини, народи, Альпи
В. Дріжджі, заручини, обличчя
Г. Перемовини. двері. ножиці
9. Лише форму множини мають обидва іменники рядка
А. Дебати. кеглі
Б. Надра, бенкети
В. Іменини, землі
Г. Ворота, радощі
10. Лише форму множини мають обидва іменники рядка
А. Оглядини, дерева
Б. Хрестини, дрова
В. Сутінки, вечори
Г. Фінанси. кредити     

Українська література
15.04.2020
Тема. Розвиток мовлення. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом.
Метою нашого уроку є: формування вміння створювати асоціативний етюд; розвиток образного мислення; виховання оптимістичного світосприйняття й світобачення.
Теорія літератури.
- Етюд - невеликий за обсягом , переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, у якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини, досить часто на тлі співзвучного пейзажу.
- Асоціативний етюд - невеликий за обсягом твір, основою якого є увлення, викликане у людській свідомості на основі власного досвіду, вражень.

Проблемне питання.
Чому творчість Лесі Українки є актуальною в наші дні? Де черпала сили ця хвороблива, слабка фізично і незламна духом жінка?

Асоціативна розминка.
- Яку пору року ви любите найдужче? Чому?
- Опишіть епітетами вашу улюблену пору року?
- Як ви вважаєте, яку пору проку любила Леся Українка?
- Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово "весна"?
- З чим асоціюється у вашій свідомості прихід весни?
Прочитайте зразок асоціативного етюду за посиланням
Подробнее - на Znanija.com - https://znanija.com/task/11474250#readmore
Домашнє завдання. Написати асоціативний етюд.
Прочитати драму-феєрію "Лісова пісня" Лесі Українки.

Українська мова
16.04.2020
Тема. Закінчення іменників I відміни в орудному відмінку.

Запитання на повторення.
- Які граматичні категорії властиві іменнику?
- Пригадайте, що вам відомо про відміни іменників. За яким принципом іменники поділяються на відміни?
- Іменники якої відміни поділяються на тверду, м'яку і мішану групи?
- Які особливості відмінювання іменників I відміни? Наведіть приклади.

Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=mG-_WBsynoA&t=22s

Виконати завдання.
- Провідміняйте письмово в однині іменники гора, пісня, круча, використовуючи таблицю (ст.212)
Виконати вправи 340, 341
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 42
Виконати вправу 342

Українська література
16.04.2020
Тема. Драма-феєрія "Лісова пісня". Фольклорно-міфологічна основа сюжету.

Переглянути презентацію за посиланням
https://naurok.com.ua/prezentaciya-folklorno-mifologichna-osnova-syuzhetu-drami-feeri-lisova-pisnya-lesi-ukra-nki-46961.html

Теорія літератури
Драма-феєрія - драма, в якій відбуваються незвичайні, неймовірні перетворення, а поряд з людьми діють постаті, створені їхньою уявою.
Особливості драми-феєрії:
- фантастично-казковий сюжет;
- дійові особи - міфічні або фантастичні істоти:
- переказ надзвичайних історій;
- використання театральних ефектів.

Робота над змістом  твору. Дайте відповіді на запитання.
- Які думки викликала у вас "Лісова пісня"?
- Опишіть, якою постає  природа в пролозі драми. Які цінності для міфічних персонажів найголовніші?
- Що ви можете сказати про людей, які з'являються у лісі.
- Який епізод можна вважати зав'язкою твору?
- До яких філософських проблем звернулась авторка?
- Які міфологічні образи авторка запозичила з фольклору?
- Які образи створені уявою авторки?

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника ( ст.176 -181)
Підготуватися до характеристики образів Мавки, Лукаша.

Укрвїнська література
22.04.2020
Тема. Символічність образів Мавки і дядька Лева - уособлення духовності і краси. Мати Лукаша й Килина - антиподи головної героїні Мавки.
    Головна героїня драми-феєрії "Лісова пісня" якнайкраще втілює Лесину концепцію людини: постає перед нами як тип особистості, вільної у своїх почуттях, думках і вчинках, кожен порух душі якої віддзеркалює її глибину й неповторність, красу і велич.
    Продовжіть речення.
- "Лісова пісня" написана в...році.
- "Лісова пісня" за жанром...
- Драма-феєрія - це...
- Тема "Лісової пісні"...
- Ідея "Лісової пісні"- це...
- В "Лісовій пісні" порушуються такі проблеми...
- Особливістю композиції твору є...

Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=rrxLLXwxA4E
https://www.youtube.com/watch?v=meq1XXJXgaQ
Завдання. 1. Складіть асоціативний кущ.(письмово в зошит)
- Мавка - міфологічна лісова істота, ...
- Лукаш - поет в душі,...
- Килина - сварлива жінка,...
- Мати Лукаша - вдова....
- Дядько Лев - уособлення мудрості,...
 2. Поміркуйте над проблемними питаннями.
- Як за допомогою образів матері Лукаша й Килини письменниця зображує їх духовне обмеження, дисгармонію з природлю?
- Чи можна назвати щасливими Килину і матір Лукаша? обгрунтуйте свою відповідь.
Домашнє завдання. Скласти літературний паспорт твору.
Перегляньте трейлер до анімаційного фільму "Мавка. Лісова пісня" за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=1q-bg_vrQEY
https://www.youtube.com/watch?v=G6-lCSqkWVI

Українська мова
23.04.2020
Тема. Закінчення іменників чоловічого роду II відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням.

 1. Переглянути відео за посиланням і дати відповіді на запитання
https://www.youtube.com/watch?v=C-lxT2Xbx7U
https://www.youtube.com/watch?v=cMnu-voSs2E

- Які поради дає відеорепетитор стосовно запам'ятовування відмінкових закінчень іменників  II відміни у родовому відмінку?
- Коли у родовому відмінку слова  II  відміни мають закінчення -а /-я ? Наведіть приклади.
- У яких випадках пишемо закінчення -у /-ю ? Наведіть приклади.
- Запишіть винятки з правил, складіть з ними речення.

2. Провідміняйте в однині іменники гай, ключ.(письмово)
3. Виконати вправу 346 (ст.216)
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника (ст.216)
                                    Виконати вправу 347

Українська література
23.04.2020
Тема. Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним життям і високимипориваннями душі особистості, дійсністю і мрією. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Художні особливості драми-феєрії.

1. Перегляньте відео (на повторення) за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=zsB2sn-KJYQ

2. Літературний диктант
- Твір написано в стилі...
- Бездуховність й обивательську обмеженість утілено в образах...
- Слова "Я маю в серці те, що не вмирає!" належать...
- Жанр феєрія означає...
- Фольклор якого регіону України використала письменниця у творі?...
- У які пори року відбуваються події у творі...
- Лукаша перетворює на вовкулаку...
- Забирає Мавку під землю...
- Кому належать слова "Ой лишенько! Іще не починала!Що ж ти наробила? Ледащо!"...
- Чий портрет:"Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима"?...

3. Робота над змістом  твору. Дайте відповіді на запитання.
- Як Леся Українка показує рзквіт кохання між персонажами? У чому ви вбачаєте його красу?    Що про це говорить Мавка?
- Чим зачарувала Мавка Лукаша? Чим Лукаш зачарував Мавку?
- Що Мавці подобається у світі людей, а що викликає обурення?
- Чи можливе справжнє почуття між представниками різних світів?
- Прочитайте ремарку, якою починається друга дія. Якими деталями Леся Українка підкреслює буденність у житті людей?
- Чому Лукаш став злим і грубим?
- Чи зрадила сама собі Мавка, коли почала одягатися так, як звичайна дівчина?

4.  Поміркуйте над проблемними питаннями.
- Чий образ-Мавки чи Лукаша- ви вважаєте трагічнішим? Чому?
- Яким чином у драмі розкривається внутрішня роздвоєність духовних поривань Лукаша, його вагання між мрією й буденністю?

5. Виконати завдання.
- Визначити і записати художні особливості драми-феєрії.
      Перечитайте останній монолог Мавки.
- Що сталося з Мавкою і Лукашем у кінці драми? Чому саме так сталося?
- Яку ідею вклала письменниця в невмирущий літературний образ Мавки?
Домашнє завдання. Прочитати про життя і творчість М.Вороного.

Українська мова
27.04.2020
Тема. Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального відмінка, іменників знахідного відмінка, іменників місцевого відмінка однини і множини.

1. Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ltfjUKRyd_8&list=PLH1iFGL1sy5gbQBgsdj9-epQX1Ov9Homa&index=40
https://www.youtube.com/watch?v=M3Fh0EnbbSE
2. Виконати завдання. (письмово)
  - Від поданих іменників утворіть форму родового відмінка множини. Виділіть закінчення. Дослідіть, які іменники мають паралельні форми.
     Губи, легені, мрії, долоні, війни, поверхні, назви, надії. дороги.
- Від поданих іменників утворіть форму орудного відмінка множини. Виділіть закінчення.
Дослідіть, які іменники мають паралельні форми.
     Двері, діти, люди, штани, ворота, гроші, сходи, радощі, меблі.
3. Робота з підручником.
- Розглянути таблицю на ст. 218
- Виконати вправу 350 (письмово)
Домашнє завдання. Виконати вправу 351

Українська література
29.04.2020
Тема. М.Вороний. Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця. М.Вороний - ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість-перша декларація ідей і форм символізму
1. Прочитати матеріал підручника (ст.203)
   Підготуйте відповіді на запитання.
  - Дайте характеристику символізму як літературного напрямку.
  - Визначте філософські ідеї, які лягли в основу символізму.
  - Назвіть основні риси символізму.
  - Хто в українській літературі зазнав впливу символізму?
2. Переглянути відео про життя і творчість М.Вороного за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=boWMfDho2IU
https://www.youtube.com/watch?v=Id6usy302xQ
3. Дайте відповіді на запитання.
  - Де й коли народився М.Вороний?
  - Яку освіту здобув письменник?
  - Як М.Вороний поставився до проголошення Української Народної Республіки?
  - Коли письменник був в еміграції?
  - Чим він займався після повернення в Україну?
  - За що письменника переслідувала комуністична партія?
  - Що М.Вороний робив для оновлення української літератури?
  - Які мотиви переважають у ліриці М.Вороного?
Домашнє завдання. Зробити короткий конспект матеріалу підручника (ст.204-205)

30.04.2020
Тема. Єдність краси природи і мистецтва, Образотворчі засоби в поезії "Блакитна Панна"

1. Прослухайте поезію "Блакитна Панна" за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=42tC8p-kQ2Y
 2. Переглянути  відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=LEPcdF2zYfA
3. Ідейно-художній аналіз поезії "Блакитна Панна"
    Дайте відповіді на запитання.
   - До якого циклу належить вірш "Блакитна Панна"?
   - Як автор зобразив прихід весни?
   - Як світ зустрічає "Блакитну Панну"?
   - Які емоції охоплюють душу ліричного героя?
   - Яка тема та основна ідея  поезії?
   - Знайдіть зорові та слухові образи в поезії. Визначте їхню роль у творі.
Домашнє завдання. Скласти літературний паспорт твору.
                                  Вивчити поезію "Блакитна Панна" напам'ять.
 Запишіть своє відео на телефон і надішліть мені на вайбер (0664504744)

Українська мова
30.04.2020
Тема. Закінчення іменників III відміни в орудному відмінку. Словозміна іменників IV відміни.

1. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Y6uj4FEr2bA
2. Дайте відповіді на запитання.
   - Іменники якого роду належать до III відміни?
   - Які особливості орудного відмінка  III відміни однини?
   - Які іменники відносяться до IV відміни? Чим вони відрізняються? Відповідь обгрунтуйте.
   - Які особливості відмінювання іменників IV відміни?
3. Робота з підручником.
   Прочитати матеріал підручника (ст. 218-219)
    Виконати вправу 353
4. Провідміняти іменники лоша, ім'я в однині й множині, використовуючи таблицю на ст.219
5. Виконати завдання. Поставте іменники III і IV відмін у родовому й орудному відмінках однини та поясніть їх правопис.
    Галузь, подорож, сталь, міць, загибель, якість, доповідь, смерть. відповідь. галченя, гуся, далечінь, мідь, хлоп'я.
Домашнє завдання. Виконати вправу 355

04.05.2020
Тема. Особливості кличного відмінка. Творення і відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.

1. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=BA0Vu7v_ejI
https://www.youtube.com/watch?v=bSuRE6CNsi8
https://www.youtube.com/watch?v=a6bEG65MfRk
2. Дайте відповіді на запитання.
  - Які основні правила творення кличного відмінка?
  - Які відмінкові закінчення мають іменники у кличному відмінку? Наведіть приклади.
  - На що треба зважати , визначаючи закінчення іменника в кличному відмінку?
  - Які асоціації допоможуть вам це запам'ятати?
3. Виконати завдання.

   -  Вправа з ключем. Поставте іменники у форму кличного відмінка. З перших букв іменників на -е(-є) має вийти назва першого прозового твору нової української літератури.
    Бабуся, син, мрія, місяць, Олексій, учень, гість, Анастасія, радість, учитель, велетень, Устим, Віталій, читач, солдат, знавець, Микола, Ярослав, край, дідусь.

   - Від поданих імен утворіть і запишіть чоловічі та жіночі імена по батькові. Виділіть суфікси.
  Богдан, Вадим, Василь, Дмитро, Ілля, Лев, Назар, Самійло, Терентій, Феодосій, Георгій, Ян.

4. Робота з підручником.
    Прочитати матеріал підручника на ст. 217
    Виконати вправу 349
Домашнє завдання. Виписати із творів художньої літератури 5 речень з іменниками в кличному відмінку.

Українська література
06.05.2020
Тема. Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень. "Інфанта"

1. Літературний диктант.
- М.Вороний народився в родині...
- У 1895 році письменник виїздить за кордон на ...
- У 1911 році було видано збірку ...
- М.Вороний - представник українського...
- Взірцем пейзажної лірики М.Вороного є поезія...
- Найхарактерніша ознака віршів поета - ...

2. Прослухайте поезію М.Вороного "Інфанта" за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Ys9XgN6TIQE

3. Ідейно-художній аналіз поезії "Інфанта"
   Дайте відповіді на запитання.
- До якого поетичного циклу належить вірш "Інфанта"?
- Які враження у вас викликала поезія?
- Чому, на ваш погляд, автор обрав саме таку назву?
- Які символічні образи наявні у творі?
- Якою постає прирда на початку вірша?
- Яких відтінків вона набуває з появою героїні?
- Якими рисами наділений портрет незнайомки?
- Яка тема та основна думка вірша?
- Які художні засоби використав автор?
4. Заповнити літературний паспорт твору"Інфанта"(письмово)
Домашнє завдання. Прочитати про життя і творчість О.Олеся.

Українська мова
07.05.2020
Тема. РМ. Написання контрольного есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування.
1. Пригадаймо.Що таке есе? Як складати есе?
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=li_hYR725OU&feature=youtu.be
2. Опрацювати пам'ятку (ст. 38)
3/ Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
- Чи любите ви спостерігати за природою?
- Назвіть, які ви знаєте чудеса природи.
- Що вас найбільше вразило та здивувало від споглядання над явищами природи?
4. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=R795gjM3xj4&feature=youtu.be
5. Робота над написанням есе.
Написати есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування.
Домашнє завдання. Дописати есе.

Українська література
07.05.2020
Тема. О.Олесь (О.Кандиба). Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості. "З журбою радість обнялась..."

1. Переглянути відео про життя і творчість О.Олеся за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=j-Mmhi07Lvw
https://www.youtube.com/watch?v=duo_sJA0IZw
2. Опрацювати матеріал підручника (ст.208-209)
3. Прослухати поезію "З журбою радість обнялась..." за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=8OzqWKSCcPY
4. Ідейно-художній аналіз поезії "З журбою радість обнялась..."
https://www.youtube.com/watch?v=6tryFwuJuXM
- Яке враження справила на вас поезія?
- Що символізують журба і радість у вірші поета? Чому вони поєднуються?
- Як ліричний герой ставиться до такого поєднання?
Домашнє завдання. Прочитати поезії О.Олеся "Чари ночі", "О слово рідне! Орле скутий!..."

13.05.2020
Тема. "Чари ночі" - перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості, філософські роздуми про гармонію людини і природи. Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою, емоцій. Експресивне висловлювання патрілтичних почуттів "О слово рідне! Орле скутий!..."

1. Прослухайте поезію "Чари ночі" за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=FndDOF0W00M
2.  Ідейно-художній аналіз поезії "Чари ночі"
  - Яке враження справила на вас поезія?
  - Які мотиви поєднались у вірші "Чари ночі"?
  - Яким є панівний настрій твору?
  - До кого звертається ліричний герой?
  - У чому полягає суть цього звертання?
  - Яку роль у розкритті теми відіграють образи весняної природи?

Прослухайте пісню "Чари ночі" за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=DRXZelejdpQ
  - Чому поезія, покладена на музику, стала відомим романсом? Що, на вашу думку, сприяло її популярності?

3. Прослухайте поезію "О слово рідне! Орле скутий!..." за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=C2GPjqkNKR4
4.  Ідейно-художній аналіз поезії  "О слово рідне! Орле скутий!..."
  - Коли був написаний твір?
  - Чому в той час він був по-особливому актуальним?
  - Чи зберігається нині його актуальність?
  - Що символізує образ скутого орла?
  - Якими властивостями автор наділив рідне слово?
  - З якими творами відомих українських поетів перегукується вірш "О слово рідне! Орле скутий!..."
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника (ст.210-212)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=LWM-OBU0A-M
https://www.youtube.com/watch?v=BiroDseizdg
Прочитати драматичний етюд "По дорозі в казку" О.Олеся.

14.05.2020
Тема. Драматичний етюд "По дорозі в казку". Дорога в казку - символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їхній провідник. Лідер - сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю.

1. Літературний диктант. Доповни речення.
  - Поезія "Чари ночі" входить до збірки...
  - Цим твором О.Олесь продовжив традиції Т.Шевченка і Лесі Українки...
  - З якого твору ці рядки: "І йде між ними боротьба, І дужчий хто - не знаю я"...
  - До якого виду лірики належить поезія "Чари ночі"...
  - У якому творі О.Олесь використав кільцеву композицію...
2. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=mz2E-oF7zq4
3. Робота над змістом твору.
  - Як автор характеризує юрбу людей на початку твору?
  - У яких умовах живуть люди?
  - Чи можемо ми назвати цих людей народом? Обгрунтуйте.
  - Чому юрба людей бере на сміх юнака?
  - Чому люди не намагаються знайти дорогу з лісу?
  - Чи одразу натовп повірив юнакові, що переконало його в тому, що він знайшов шлях?
  - Якою описує Він країну Казку?
  - Коли й через що головного героя починають мучити сумніви?
  - Як Він поводить себе у хвилини зневіри?
4. Виконати завдання.
  - Виписати цитати до образу головного героя. Скласти його образну характеристику.
Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи. Повторити теми "Творчість Лесі Українки, М.Вороного, О.Олеся"

Українська мова
14.05.2020
Тема. Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки.
1. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=YXzFriRGWiM

2. Опрацювати матеріал.
 Суперечка як вид комунікації
 Суперечка — обмін протилежними думками. Суперечка виникає тоді, коли є два різні погляди на ту саму річ. У суперечці кожна сторона активно відстоює свою точку зору і намагається довести хибність точки зору супротивника. Обов’язковими учасниками суперечки є пропонент, опонент і аудиторія.
 Пропонент — той, хто висуває, обстоює якусь думку. Пропонент може висловлювати власний погляд або представляти колективну позицію з того чи іншого питання. Опонент — другий обов’язковий учасник суперечки. Це той, хто заперечує, піддає сумніву істинність або слушність думки, яку висунув пропонент.
 Аудиторія — люди, які вислуховують суперечку або читають її, якщо вона ведеться в засобах масової інформації. Аудиторія сприймає або не сприймає положення, що їх обстоюють сперечальники, і судить про правдивість та переконливість цих положень. Суперечка за формою може бути дискусією, полемікою, диспутом або дебатами.
 Дискусія — це публічна суперечка, мета якої полягає у з’ясуванні й порівнянні різних точок зору, у знаходженні правильної відповіді на спірне питання. Вона дає змогу краще зрозуміти те, що є недостатньо чітким і зрозумілим, наблизитися до пізнання істини.
 Полеміка — це публічна суперечка, в якій іде боротьба принципово протилежних думок, відстоювання певної точки зору і спростування протилежної. Прийоми, які застосовують у полеміці, повинні бути коректними, однак у практиці сучасної комунікації в подібного типу суперечках часто застосовують також некоректні прийоми, нерідко переходячи на особитості. Диспут — це завжди публічна суперечка, під час якої з’ясовують наукове або суспільно важливе питання, а також виявляють позиції сперечальників у цьому питанні. Нерідко останнє в диспуті стає головним.
Дебати — це виявлення й зіставлення різних поглядів на ту саму проблему у процесі обговорення доповідей, виступів на зборах, засіданнях, конференціях тощо. Під час дебатів уточнюють, конкретизують, доповнюють спільні для всіх положення. Суперечки за метою бувають заради істини, заради перемоги і заради самої суперечки. У суперечці заради істини старанно добирають та аналізують взаємні докази, ретельно оцінюють позиції й точки зору протилежних сторін, тобто ведеться спільний пошук істини. Така суперечка можлива лише між компетентними, обізнаними з цією проблемою людьми, які зацікавлені в її розв’язанні. Її учасники, як правило, глибоко поважають одне одного, взаємно спонукають до уточнення формулювань та визначень, проявляють толерантність, намагаються прояснити точку зору
 співрозмовника, погоджуються з положеннями супротивника, які здаються правильними. Сперечальники діють за принципом: “Ти намагаєшся відстоювати свою позицію, а я свою, і подивимося, чия правда. Я буду намагатися спростувати твої твердження, а ти — мої. Те, що при цьому встоїть, і буде спільно знайденою істиною”. Суперечки бувають не тільки заради виявлення істини, а й заради перемоги. Один обстоює справедливість, інший — захищає суспільні інтереси, третій нав’язує свою думку, бо в нього, мовляв, великий життєвий досвід. Людина в такому разі доводить свою правоту в міркуваннях, у поглядах, щоб своє бачення певного предмета, явища донести іншим людям. Трапляються також суперечки заради суперечки. Це, так би мовити, своєрідний “спорт”, коли людина сперечається про що завгодно і будь з ким. Звичайно, при цьому навряд чи йдеться про осягнення істини. Метою, зокрема, дискусії, а також диспуту й дебатів має бути не знищення, а, навпаки, збагачення один одного розумінням предмета суперечки. Кожен з учасників такої суперечки може поки що залишатися на своїй позиції, але більш уточненій. Більш нетерпимою й нещадною буває полеміка. Правдивість тої чи тої позиції підтвердить чи уточнить життя, подальші дослідження й висновки. В усякому разі в суперечці не може бути підтасовки фактів, підміни понять, інших некоректних прийомів, спрямованих на обдурювання співрозмовника й аудиторії, а також взаємних образ.
Під час суперечки слід дотримувати таких правил: 1) чітко визначити предмет суперечки, його обсяг і зміст від початку й до кінця; 2) не підмінювати одних понять іншими, не звужувати й не розширювати їх і не відволікатися від основної теми; 3) не вносити у висловлювання двозначності; 4) з повагою ставитися до супротивника, не перекручувати його думок і не приписувати йому того, чого він не казав і не мав на увазі; 5) сперечаючись, не підвищувати голосу, не вживати образливих слів і висловлювань.
3. Ситуативне завдання.
  Уявіть ситуацію: вам доручили виступити на ток-шоу з метою доведення своєї думки, позиції, ставлення до обговорюваних проблем громадянської відповідальності.
  - Яким видом суперечки ви скористаєтеся в такому випадку? Чому?
  - Про які проблеми будете говорити?
Домашнє завдання. Знайти у творі художньої літератури приклад суперечки.

 18.05.2020
Тема. Правила ведення суперечки. Аргументи і докази.
1. Бесіда.
  - Пригадайте, що розуміють під суперечкою.
  - Які різновиди суперечок ви знаєте? Дайте визначення.
  - Чим вони відрізняються?
2. Проблемне питання.
  Грецький філософ Зенон називав суперечку з метою переконання опонента тактикою розгорнутої долоні, а суперечку заради перемоги - тактикою стиснутого кулака. Поясніть чому.
  - Чи потрібно дотримуватися правил під час суперечки?
3. Виконати завдання.
  - Скласти правила, якими слід керуватися під час суперечки.
4. Ситуативне завдання.
  - Уявіть ситуацію: вам необхідно переконати своїх однокласників заощаджувати електроенергію у школі.
  - Доберіть аргументи на підтвердження чи спростування висловленої тези.
Домашнє завдання. Дібрати аргументи на підтвердження тези "Необхідно жити в гармонії з суспільством"

Українська література
20.05.2020
Тема. Контрольна робота "Творчість Лесі Українки, М.Вороного, О.Олеся"





21.05.2020
Тема. Література рідного краю. "Я ж просто жінка... Творчість Т.Журби.

Прочитати про життя і творчість Т. Журби за посиланням
https://sites.google.com/site/librarydol/talanti-stepovogo-krau
Прочитати поезії Т.Журби за посиланням
http://librarychl.kr.ua/kn_in/zhurba/zhurba.php
Поміркуйте і дайте відповідь на запитання.
  - Чому Т.Журба говорить про себе: "Я просто жінка..."?
  - Який зміст вона вкладає в це поняття?
Домашнє завдання. Прочитати поезії Т.Журби. (на вибір)

Українська мова
21.05.2020
Тема. Полемічні прийоми. Мистецтво відповідати на запитання.
Бесіда.
  - Пригадайте, що вам відомо про полеміку.
  - Чим відрізняється полеміка від диспуту, дискусії?
  - Кого можна назвати полемістом?
  - Яких правил слід дотримуватися під час полеміки?
  - Що розуміють під тезою і аргументом?
  - Які бувають аргументи?
Полемічний двобій.
 Визначте мету, предмет суперечки на тему: "Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати"?
  - Що ви думаєте з приводу цієї проблеми?
  - Сформулюйте якнайбільше запитань суперникові.
Домашнє завдання. Дібрати запитання для дискусії.

25.05.2020
Тема. РМ. Дискусія на одну з тем: "Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати"? , " Мовна мода - це добре чи погано?"

Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
  - Що таке дискусія?
  - Про що повинні пам'ятати дискутанти?
  - Що повинен робити дискутант, маючи тему дискусії?
  - Чим розпочинається дискусія?
  - Хто повинен підбивати підсумки після обговорення питання та стежити за культурою спілкування?
Закінчіть речення.
  - На думку Плутарга, є три способи відповідати на питання: сказати необхідне, відповідати з привітністю і ...
Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи. Повторити тему "Морфологічна норма"

28.05.2020
Тема. Контрольна робота "Морфологічна норма"



Домашнє завдання. Повторити вивчений матеріал за рік.

Немає коментарів:

Дописати коментар