Мітки

неділя, 3 січня 2021 р.

Дистанційне навчання 2021р. 5клас

 

Дистанційне навчання 2021 р.  5 клас. Українська мова та література

Українська мова

06.01.2021
Тема. Орфографічна помилка, її умовне позначення

1. Повторимо, що вивчає орфографія, а також з'ясуємо, що таке орфографічне правило і орфографічна помилка.
  Орфографія - це розділ науки про мову, який вивчає систему правил, що визначають способи написання слів.
   Орфографічне правило - це чітка рекомендація для певного написання.  Написання, яке здійснюється на основі правил орфографії, називають орфограмою.
   Орфографічна помилка, її умовне позначення.
   Одиницею орфографії є орфограма - написання певного звука, морфеми, слова. Порушення правил написання (наприклад, великої літери у власних назвах, літери е в сполуках -ере-, -еле- тощо) є орфографічною помилкою, яка при перевірці робіт позначається вертикальною рискою-I
  - Самостійно прочитайте правила на с.111 про буквенні та небуквенні орфограми.

2. Словниковий диктант.
   Записати слова, вставити пропущені букви. Виділені слова передайте звукописом та складіть із ними речення.
 З..мля, бер..г, з..лений, ст..пи, в..ликий, ш..лестіти, щ..бетати, з..зуля, г..лубка, тр..мати, віт..р, бл..зький, хв..лина, ш..птатися, пр..дмет. 

3. Робота з підручником.
  Опрацювати теоретичний матеріал на с.112-113.
  Виконати вправу 226 (усно)

4. Виконати завдання. 
  Записати речення, вставити пропущені букви. Позначити в словах вивчені орфограми. За потреби скористайтеся таблицею "Перелік основних орфограм" на форзаці підручника.
 Наступила холодна з..ма, а в мисливця к..жуха нема. Як не зна..ш броду, не ліз.. у воду. На яз..ці м..док, а в душі л...док. Рідний край - з..мний рай. Краще т..пер, ніж у ч..твер.

Домашнє завдання, Опрацювати параграф 21, виконати вправу 229

15.01.2021
Тема. Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. 

1. Пригадаймо.
  - Які звуки називаються приголосними? 
  - Як утворюються приголосні звуки?
  - Наведіть приклади дзвінких приголосних звуків. Як вони утворюються?
  - Назвіть глухі приголосні.

2. Переглянути відео за посиланням


3. Робота з підручником.
  Прочитати правила в підручнику (параграф 22)
  Виконати вправи 242 (усно), 245, 247 (письмово)

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 22, виконати вправу 250
 

Українська література
15.01.2021
Тема. Л. Глібов. Відомий український поет і байкар. "Химерний, маленький...""Хто вона?", "Хто розмовляє?", "Хто сестра і брат?". Особливості поетичних загадок Л.Глібова.

1. Познайомимося з життям і творчістю українськоко поета і байкаря Леоніда Глібова.
  Перегляньте, будь ласка, відео за посиланням

2. Словникова робота.
  Л.Глібов був майстром у створенні акровіршів. Що це за жанр?
Акровірш - віршований твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу. (записати у зошит)

3. Прослухайте акровірші Л.Глібова за посиланням

4. Бесіда за змістом акровірша "Хто вона?"
  - Про кого йдеться у вірші? За якими характеристиками можна здогадатись, що це ластівка?
  - Яка пора року описана у акровірші? Знайдіть відповідні рядки
  - Назвіть тему твору.
  - Що хотів сказати нам Л.Глібов цим твором?

5. Бесіда за змістом акровірша "Хто розмовляє?"
  - Хто веде розмову в акровірші?
  - Кого з них поважають і чому?
  - Чим у народі прославилася калина? Що вона символізує?
  - Чи справді сороку прославляють у народі? Які риси характеру цієї пташки засуджується автором?

6.  Бесіда за змістом акровірша "Хто сестра і брат?"
  - Кого називають братом і сестрою у вірші?
  -  Назвіть корисні властивості гречки і проса.
  - Яка тема та головна ідея акровірша?
7. Виконати завдання. 
   Виписати з акровірша "Хто сестра і брат?" художні засоби (метафори, епітети, пестливі слова)

Домашнє завдання. Виразно читати акровірші Л.Глібова. Скласти акровірші про мову, маму тощо

Українська мова
18.01.2021

Тема. Вимова і правопис префіксів роз-, без-

1. Повторимо попередній матеріал.
  - Як вимовляються дзвінкі приголосні у кінці та в середині слів?
  - Який дзвінкий приголосний оглушується перед глухими приголосними?
  - Як вимовляються шиплячі приголосні перед свистячими приголосними?
2. Переглянути відео за посиланням

3. Робота з підручником.
  Прочитати праволо на с.121
  Виконати вправи 251, 252, 254
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 23, виконати вправу 256


Українська мова
20.01.2021
Тема. Спрощення в групах приголосних

1/ Пригадаймо.
  - Що таке уподібнення?
  - Щоб знати, яку букву писати в словах з уподібненими приголосними, потрібно...
  -Як пишемо префікси роз-, без- у словах?
  - За допомогою якого словника можна перевірити написання слів, які не можна перевірити наголосом?

2. Перегляньте відео за посиланням


Завдання. Слова-винятки виписати у зошити і запам'ятати. Значення інщомовних слів можна з'ясувати за тлумачним словничком (с.228)

3. Робота з підручником.
  Прочитайте правили на с.123
  Розгляньте таблицю на с.123. Слова з таблиці виписати у зошити .
  Виконати вправи 259, 260

4. Виконати завдання.  Зробити звукопис слів.
   Студентський, піаністці, кореспондентський.

5. Підсумок.
  Спрощення - це випадання одного зі звуків у групі приголосних. Спрощення- явище усного мовлення, воно забезпечує його  милозвучність.
  Спрощення відбувається у таких групах приголосних  здн, ждн, стн, стл.
 Запам'ятати слова-винятки вам допоможе цей віршик.

  Шістнадцять хвастливих кістлявих сомів
  Сховали на дно хворостняк від бобрів.
  зап'ястний браслет і пестливі слова -
  Такий подарунок сомам від бобра.
  Контрастний, баластний у вас хворостняк.
  Ти ж дім свій форпостний збудуєш і так. 

Домашнє завдання опрацювати параграф 24. Виконати вправу 261
 
Українська мова
21.01.2021

Тема. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних. 
Чергування [о]-[а], [е]-[і,] [е]-[и];  [о], [ е] з [і]. 

1. Пригадаймо.
  - Що таке спрощення?
  - У яких групах приголосних відбувається спрощення?
  - Назвіть слова-винятки, у яих спрощення відбува.ться у вимові.
  - Назвіть іншомовні слова, в яких прощення на письмі зберігається.

2. Вибірковий диктант.
  Виберіть і запишіть слова, в яких не відбулося спрощення.
 Радісний, корисливий, кістлявий, зап'ястний, улесливий, щасливий, шістсот, баластний, шістнадцять, гігантський, тижневий, проїзний.

3. Перегляньте відео за посиланням


4. Робота з підручником.
  Прочитати правила на с. 128-131
  Виконати вправи 271, 274 (письмово), 276 (усно), 283 (письмово)
Прочитати правила на с.132-133
Виконати вправу 287 (усно) 

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 25, виконати вправу289

Українська мова
22.01.2021
Тема. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних.
 Чергування [и]-[і] після [ж].[ч].[ш]. [шч] та [г] [к].[х] у коренях слів; [г].[к].[х]- [ж].[ч].[ш]- [з'], [ц'], [с'].

1. Повторимо матеріал.
  Словниковий диктант.
Перепишіть слова, вставляючи пропущені букви. Підкресліть орфограму.
Завм..рати, підп..рати, зб..рати, вип..кати, г..няти, л..мати, допом..гати, вит..кати, вит..рати

2. Перегляньте відео за посиланням


3. Робота з підручником.
  Прочитати правила на с.134,137
  Виконати вправи 291 (письмово), 296 (усно)
                                 297, 298 (письмово) 
4. Підсумок.
  -  Коли відбувається чергування звуків?   
  - Для чого необхідно знати різні випадки чергувань?
  - Які ви знаєте види чергуваня голосних звуків?
  - Які ви знаєте чергування приголосних звуків?

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 25. виконати вправу 301

 Українська література
21.01.2021

 Тема. "Повість минулих літ" - найдавніший літопис нашого народу. Літописна оповідь: "Три брати - Кий, Щек,Хорив і сестра їхня Либідь".

1. Україна має славну історію, у якій є як світлі сторінки, так і сумні. Упродовж віків нашим предкам доводилося боронити землю від нападників, захищати себе та свої святині. Досить згадати княжу й козацьку добу. Усім королям і князям  Європи за честь було поріднитися з київським князем Ярославом Мудрим. А слава козацька  гриміла на весь світ!  Про наше славне минуле дізнаємось з перших книг. До наших днів дійшла книга "Повість минулих літ". 
Це - найдавніший літопис, який є в нас не в оригіналі, а в списку наступних поколінь (тобто це копія, списана з оригіналу).
  - Що таке літопис?
 2. Самостійно прочитайте матеріал про літописи і дайте відповіді на запитання.
  - Як ви гадаєте, від яких слів утворилося слово "літопис"?
  - Дайте визначення, шо таке літопис?
  - Про які події вони оповідають?

 3. Словникова робота.(записати визначення в зошит)
  Літописи - це перші рукописні книги, які в хронологічній послідовності описують історичні події.
  - Хто ж є автором найдавнішого літопису?
Вчені дотримуються думки, що автором був чернець Києво-Печерського монастиря Нестор Літописець.

 4. Перегляньте відеофрагмент про Нестора Літописця за посиланням


 5. Робота з текстом літописної оповіді "Три брати - Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь"
      Прочитайте літописну оповідь на с.130-131

  6. Бесіда за запитаннями.
  - Чим займалися брати? Звідки вони прибули?
  - Як назвали гори на честь братів?
  - Як назвали місто на честь старшого брата? Чому така честь випала найстаршому?

  7. Гра "Так чи Ні" ( дайте швидко відповіді  на запитання, потім виконайте    самоперевірку)
  - Поляни не володіли своїми землями.
  - Навколо міста був великий бір та ліс.
  - Кий був перевізником біля Києва.
  - Кий правив у своєму роду і ходив до руського царя.
  - Грецькому царю не подобався князь Кий.
  - Після смерті братів рід їхній став князювати в полян.

Домашнє завдання. Прочитати літописну оповідь "Святослав укладає мир з греками..." 

Українська література
22.01.2021

Тема. Любов руських (українських) князів до своєї землі. Літописна оповідь "Святослав укладає мир з греками..."

1. Пригадаймо.
  - Що таке літописи? Про які події вони оповідають?
  - Хто записував літописи?
  - Які літописні оповіді ви прочитали?
  - Про що в них розповідається?
  - Які особливості мови літописних оповідей?

2. Історичний коментар.
    Князь Святослав Хоробрий.
 Князь Святослав уславився насамперед як відважний воїн, як талановитий полководець. Він здійснював походи з метою зміцнення Київської Русі, примусив сусідні держави рахуватися з її інтересами. Нестор Літописець з великою пошаною розповідав про Святослава, за його хоробрість та рішучість, порівнював з гепардом. За роки свого правління князь пройшов походамивід Середнього Поволжя до Каспію й далі Північним Кавказом і до візантійських володінь на Балканах, подолавши відстань у 8500 км.

3. Робота з текстом літописної оповіді "Святослав укладає мир з греками..."
   Бесіда за питаннями.
  - Хто правив Царгородом у ті часи?
  - Яким богам вірили Святослав та його дружина?
  - На яку хитрість пішов Святослав, аби не потрапити в полон до греків?
  - Як загинув Святослав?

4. Характеристика образу Святослава.
   Написати риси характеру Святослава.

Домашнє завдання. Прочитати літописну оповідь "Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам"

Немає коментарів:

Дописати коментар