Мітки

неділю, 3 січня 2021 р.

Дистанційне навчання 2021р. 9 клас


 Дистанційне навчання 2021 р. Українська мова та література. 9 клас



Українська мова

04.01.2021
 Тема. Конспектування як різновид стислого переказу почутого.

1. Опрацювати матеріал підручника  (с.200-201)

2. Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
  - Що таке конспект?
  - Яка основна функція його?
  - Які бувають види конспектів?
  - Чи часто вам доводиться складати конспекти?
  - Чим відрізняється конспектування від складання тез?

3. Виконати вправу 349 (усно)
4. Опрацювати пам'ятку " Як скласти конспект"  (с. 202)

5.Виконати завдання. 
  Прочитати текст (с.199). Визначити тему, головну думку тексту, його стильову належність.
  Скласти конспект тексту.

Домашнє завдання. Підготувати усне висловлювання за текстом.

06.01.2021
Тема.Обставинні підрядні речення, їх різновиди. Складнопідрядні речення з підрядними місця.

1. Переглянути відео про види складнопідряних речень (на повторення) за посиланням

2. Переглянути відео за посиланням

3. Лінгвістичний диктант. 
  Доповнити речення. (письмово)
  - Складнопідрядним називають речення...
  - У структурі складнопідрядного речення виокремлюють...
  - Частини складнопідрядного речення можуть з'єднуватися...
  - За значенням і будовою розрізняють такі види складнопідрядних речень...

4. Робота з підручником.
    Опрацювати теоретичний матеріал на с.111-112
    Виконати вправи 186 (усно), 188, 189 (письмово)

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 17, виконати вправу 190

Українська література
06.01.2021
 Тема. Засоби романтичного зображення. "Соловейко" М.Костомарова.

1. Переглянути відео  про український романтизм (на повторення) за посиланням


2. Переглянути відео за посиланням



3. Прослухати вірш М.Костомарова "Соловейко" за посиланням


4. Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
  - Які враження охоплюють людину із настанням весни? Чому в цей період переважає зелений колір?
  - Коли найчастіше співає соловей? Чим це пояснити?
  - Чим викликаний самотній спів солов'я біля могили?
  - Хто, на вашу думку, міг бути похованим на тому місці, де співає самотній птах?
  - Про що свідчить вплив солов'їного співу на внутрішній стан людини?
  - Для чого дівчина відвідувала могилу?
  - Які почуття, враження охопили вас під час читання цієї поезії?
  - Що свідчить про сумний настрій вірша?
  - Знайдіть елементи романтизму у поезії.

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника (с. 142-147)
                                 Скласти літературний паспорт поезії "Соловейко"

Українська мова
15.01.2021

Тема. Усний твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему.

 1. Пригадаймо.
  - Які ви знаєте стилі мовлення, і в якій галузі людської діяльності використовується кожен з них?
  - Назвіть ознаки публіцистичного стилю?
  - Назвіть відомі вам типи мовлення?
  - Чим відрізняється публіцистичний стиль від інших стилів?
  - Які проблеми, як правило, порушують у текстах публіцистичного стилю?
  - Поміркуйте, які особливості має текст публіцистичного стилю на морально-етичну тему.

2. Словникова робота.
  Мораль - система норм, поглядів, уявлень і оцінок, що регулюють поведінку людей у ставленні один одного та до суспільства.
 Етика - філософська наука, що вивчає мораль,її походження, розвиток і роль у суспільному та особостиму житті людей, норми поведінки, сукупність моральних правил певного угруповання суспільної організації.

3. Робота з підручником.
  Виконати вправу 202 (усно)
  Прочитати текст вправи 203 і скласти пам'ятку "Як працювати над усним твором у публіцистичному стилі"

4. Виконати завдання.
  За поданим у вправі 203 планом складіть усний твір-роздум у публіцистичному стилі.

Домашнє завдання. Скласти план і підготувати усний твір-роздум у публіцистичному стилі на одну з поданих тем.
  - Яким я уявляю майбутнє України.
  - Маю честь бути українцем.
  - Молодь у політичному русі.

Українська мова
20.01.2021
Тема. Підрядні речення часу. Сполучники й сполучні слова в складнопідрядних реченнях часу.

1. Пригадаймо.
  - Які речення називаються складнопідрядними з'ясувальними?
  - За допомогою чого приєднується підрядна частина до головної в підрядних з'ясувальних реченнях? Назвати ці сполучники і сполучні слова.
  - У чому відмінність між  складнопідрядними з'ясувальними і складнопідрядними означальними реченнями?
  - На які види за значенням поділяються підрядні обставинні речення?
  - Які підрядні речення можуть приєднуватися до головного за допомогою сполучних слів де, куди, звідки?
  - У чому відмінність між підрядними місця, означальними і з'ясувальними?

2. Перегляньте відео за посиланням


3. Робота з підручником.
   Прочитати матеріал підручника на с.115.
   Виконати вправи 192 (усно), 193, 195. 197 (письмово)

4. Творча робота.
  Утворити з кожної пари простих речень складнопідрядне, використавши подані в дужках сполучники.
 1. Минуло більше години. Школярі ходили залами Національного науково-природничого музею. (відколи). 2. Довелося екскурсантам похвилюватися. Вони розшукали наймолодших туристів. (доки). 3. Розмови про побачене в музеї тривали. Юні екскурсанти дісталися готелю. (до того часу, як). 4. Працівники музею оголосили про закриття. Старші учні зібралися біля панорами "Карстова печера". (як тільки). 

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 17,  виконати вправу 198.

Українська мова
21.01.2021

Тема. Складнопідрядні речення способу дії, міри й ступеня.

1. Повторимо вивчений матеріал.
  - Які існують види підрядних обставинних речень?
  - Які речення називаються підрядними місця? часу? На які питання вони відповідають?
  - За допомогою чого  з'єднуються підрядні місця і часу з головними реченнями?

2. Перегляньте відео зв посиланням


3. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника (с.133)
   Виконати вправи  229, 230, 233 (письмово)

4. Творча робота.
    До поданих частин складного речення доберіть продовження - підрядні способу дії і ступеня.
   1. Вона знала класичну літературу так що ... .2 Як ... , так весняне сонце пригрівало землю. 3. Стелився над отавами туман, немовби... 4. Стільки різних думок роїлося в голові, наче ... 5. Як ..., так змінювалися пейзажі за вікном автомобіля. 6. Учень так швидко формулював правило, що ...

5. Виконати завдання.
   Зробити синтаксичний розбір речення.
  Криниця наша ця така глибока, що видно зорі з неї і у ній. 
 Годують нас такою смачною юшкою, що навіть Карпо Ярковий   п'ятнадцять мисок умолотив би.
  Прославився так, що й на люди вийти соромно.

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 20, виконати вправу 234

Українська мова
22.01.2021
Тема. Складнопідрядні речення порівняльні. Розрізнення порівняльних зворотів і підрядних порівняльних речень.

1. Повторимо вивчений матеріал.
  - Які існують види підрядних обставинних речень?
  - Які речення називаються підрядними способу дії та ступеня?
  - На які питання відповідає підрядна частина способу дії та ступеня?
  - За допомогою яких сполучників і сполучних слів поєднується підрядна частина з головною?

2. Перегляньте відео про підрядні порівняльні речення за посиланням


3. Робота з підручником.
  Опрацювати теоретичний матеріал підручника (с.136-137)
  Виконати вправи 236 (усно), 238, 241 (письмово)

4. Виконати завдання.
   Зробити синтаксичний розбір речення. Накреслити схеми до речень.
  Лапатий кленовий листок прощальний кружляє танок, немов одчайдушний козак танцює веселий гопак. Згубилося сонце у хмарах, немов загубилося слово. Мій час пливе так тихо-тихо, як по ставку пливе листок сухий.

 Домашнє завдання. Опрацювати параграф 21, виконати вправу242.

Українська література

18.01.2021
Тема. Є.Гребінка "Ведмежий суд", "Човен". Пісенна лірика поета.

1. Пригадаймо.
  - Що таке байка і які її ознаки?
  - Що таке балада?
  - Назвіть головні особливості балади.

2. Перегляньте відео про творчість Є.Гребінки за посиланням


3. Прослухайте байку Є. Гребінки "Ведмежий суд" за посиланням

  Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
  - В чому був гріх Вола?
  - Хто подав бумагу на Вола до суду?
  - Який вирок винесли Волу?
  - Охарактеризуйте образ Лисички та Вовків. Кого вони уособлюють?
  - Які вади суспільного устрою критикує автор?
  - Чи актуальною є байка в наш час? Чому?
  - Яка мораль цієї байки?
  - Яка тема та ідея твору?

4. Прослухайте баладу Є.Гребінки "Човен" за посиланням

  Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
  - До якого жанру належить твір?
  - Що уособлює море у творі?
  - Символом чого є човен?
  - Яка тема та ідея твору?
Завдання. Знайдіть і запишіть по 2-3 приклади епітета, персоніфікації й порівняння з балади Є.Гребінки "Човен"

5. Пісенна лірика поета.
  Прослухайте романси Є.Гребінки за посиланнями 



Домашнє завдання. Підготувати відповіді на запитання (с.151-152)

20.01.2021
 Тема. М.Шашкевич Фольклорні мотиви у його поезії "Веснівка", змалювання краси природи.
 
Ідея служіння народові була метою життя багатьох славетних галичан, серед яких ім'я Маркіяна Шашкевича, видатного поета, громадського діяча, борця за рідну мову і культуру в Галичині. Його життя як спалах свічки, але це маленьке полум'я здатне було розпалити великий вогонь боротьби. М.Шашкевич був людиною дії. Здатний на подвиг, готовий до жертви, умів єднати однодумців, згуртувати, переконувати. Ідея народу, возз'єднаного, єдиного у своїй цілісності була тією основою, що визначила громадську і політичну діяльність поета і громадянина.

  1.  Перегляньте презентацію про життя та творчість М.Шашкевича      
 
   2. Виразно прочитайте поезії М.Шашкевича "Веснівка"

      Веснівка
  Цвітка дрібная

Молила неньку,
Весну раненьку:
"Нене рідная!

Вволи ми волю —
Дай мені долю,
Щоб я зацвіла,
Весь луг скрасила,

Щоби я була,
Як сонце, ясна,
Як зоря, красна,
Щоби-м згорнула

Весь світ до себе!" —
"Доню, голубко!
Жаль мені тебе,
Гарная любко;

Бо вихор свисне,
Мороз потисне,
Буря загуде, —
Краса змарніє,

Личко зчорніє,
Головоньку склониш,
Листоньки зрониш, —
Жаль серцю буде".

 3. Ідейно-художній аналіз поезії.
    Бесіда за питаннями
  - З чим у вас асоціюється весняна пора року?
  - Чому весна - це відродження всього нового, доброго?
  - Чому автор називає весну матінкою?
  - З яким проханням квітка звернулася до нені?
  - Від чого застерігала весна красуню?
  - Про що свідчить закінчення поезії?
  - Яким настроєм пройнята "Веснівка"? Музикою якого характеру можна передати зміст твору?
  - Визначте особливості романтизму в поезії, наводячи переконливі обгрунтування.
  -  Яка тема та ідея поезії.
  - Які мотиви звучать у вірші?
  - До якого виду лірики за жанровими ознаками близька ця лірична поезія?

Завдання . Виписати художні засоби .

Домашнє завдання. Скласти літературний паспорт поезії.

21.01.2021
Тема. Творчість М.Гоголя. Повість "Тарас Бульба". Сюжет твору.

   Серед знаменитих імен української культури особливе місце належить М.В.Гоголю.Відомий письменник своїм корінням, душею був тісно пов'язаний з  Україною. І в долі, й у творчості письменник яскраво виявив характерне для романтизму бачення світу як клубка трагічних суперечностей. Помічаючи насамперед дисгармонійність у собі і в душах інших людей, у суспільстві, Гоголь понад усе прагнув цілковитої гармонії(сонця, світла) для себе, свого народу, людства.
   Сьогодні ми розпочнемо знайомство з особистістю Миколи Васильовича Гоголя,  його літературною спадщиною.

 1. Перегляньте відео про життя та творчість М.Гоголя за посиланням



2. Історична довідка твору "Тарас Бульба"
  Перед тим, як написати твір, автор детально вивчив історичні джерела, серед яких були: "Опис України" Боплана, рукописні списки українських літописів - Самовидця, Граб'янки, Величка. Серед джерел, які вважаються найголовнішими, були народні українські пісні, особливо історичні пісні та думи.
  Вперше твір був надрукований в збірці "Миргород" 1835 році, а в 1842 році твір з'являється вже в новій редакції. М.Гоголь працює над твором з 1833 по 1842рр.
 В другій редакції твір мав значні відмінності: надана конкретна характеристика виникнення козацтва, запорозького війська, законів та звичаїв Січі; присутній розвернутий опис битви та героїчних подвигів козаків під Дубном; любовні переживання Андрія та трагізм долі його, викликане зрадою; автор змінює образ Тараса Бульби, робить його більш героїчним, суперечливим борцем за національну волю.

 3. Інтерактивна вправа "Уява"
  - На вашу думку, про що йде мова в творі "Тарас Бульба"?
  - Яку добу автор зображує в цій повісті?

 4. Перегляньте буктрейлер до повісті М.Гоголя "Тарас Бульба" за посиланням


  - Які порушені проблеми в даному творі, на вашу думку?

5. Словникова робота.
  Повість - епічний твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття займає проміжне місце між романом та оповіданням.
6. Завдання. Опрацювати теоретичний матеріал підручника (с.156)

Домашнє завдання. Прочитати повість М.Гоголя "Тарас Бульба"

Немає коментарів:

Дописати коментар