Мітки

четвер, 19 березня 2020 р.

Завдання на час карантину з української мови та літератури 8 клас

Завдання на час карантину


      Шановні учні, пропоную до вашої уваги завдання для самостійного опрацювання під час карантину.
      Завдання будуть постійно доповнюватися!
      Ваші відповіді можна надсилати на електронну пошту lyubovzarapina@gmail.com 
або на Вайбер групи класу. 

16.03.2020
Українська мова.
Тема. Звертання. Розділові знаки при звертанні.
Опрацювати параграф 32;
Переглянути відео:


Виконати завдання:
1. Вправа 374
2. Перепишіть прислів'я, на місці крапок уставляючи пропущені звертання з довідки. Розставте пропущені розділові знаки
     Скачи ... як козак скаже. Не гуди ... коло обуха. Не приходьте ... бо будете некохані. Хвали мене ... бо до вух роздеру. Гуляй ... покіль твоя година. Горе тобі ... якщо тебе корова рогом коле. Мовчи ... будеш їсти паляничку. Держись ... іде зима. Гуляй ... в тілі доки кості цілі. (Нар. творч.)
Довідка: враже, мухо, непрохані, моя губонько, дитино, воле, язичку, Хома, душе.

20.03.2020
Тема. Вставні слова, словосполучення й речення.
Опрацювати параграф 33
Переглянути відео


Виконати вправи 382,383

16.03.2020
Українська література.

Тема. Олесь Бердник . " Хто зважиться - вогняним наречеться"
Завдання.
1. Прочитати біографію О.Бердника.

БЕРДНИК Олександр (Олесь) народився 27 листопада 1926 р. в с.Вавилово Херсонської (зараз — Миколаївська) обл. в родині коваля. 1943-45 рр. — участь в бойових діях. 1947-49 рр. — навчання у театральній студії при театрі ім. Івана Франка (м. Київ). 1949 —55 рр. — ув'язнення по статті № 58 КК СРСР ("Антиреволюційна агітація та пропаганда"). 1957 р. — виходить перша книга "Поза часом і простором". Прийнятий до СПУ. 1958-1971 рр. — літературна діяльність. За цей час вийшло 23 твори — науково-фантастичні романи та повісті. Основні: "Стріла часу", "Діти Безмежжя", "Хто ти?", "Подвиг Вайвасвати", "Чаша Амріти", "Зоряний Корсар" (на даний час роман перекладено 26 мовами світу).
1973 р. — виключений зі СПУ. Переслідування з боку КГБ. 1971-1985 рр. — виходять книги за кордоном, зокрема "Зоряний Корсар", "Прометей", "Свята Україна", "Апостол безсмертя" (англійською мовою), "Кажу вам — Священні знаки". 1979 р., 6 березня — заарештований та засуджений до 5 років ув'язнення за ст. 62 — 2 КК УРСР "Участь та діяльність в УГГ". 1984 р. — справа переглядається. Помилування. 1985 р. — виходить роман "Вогнесміх". У цьому ж році прийнятий до СПУ. 1986-1996 рр. — літературна діяльність. За цей час вийшло 11 творів, зокрема "Лабіринт Мінотавра", "Пітьма вогнища не розпалює", "Камертон Дажбога" (продовження "Зоряного Корсара"), "Тайна Христа", "Песнь Надземная" (в-во "София",Київ).
18 березня 2003 року Олесь Бердник пішов з життя. Похований у с. Гребені Київської області, на території своєї дачі.


2. Прочитати повість" Хто зважиться - вогняним наречеться"

23.03.2020
Українська мова.
Тема. Правильне інтонування речень з вставними словами,словосполученнями.
Переглянути відео

Виконати вправи 386, 387

25.03.2020
Українська література.
Тема. О.Бердник " Хто зважиться - вогняним наречеться".Характеристика образів.

Характеристика головних персонажів твору.                                                                                         Назвіть головних персонажів?
 Хто з них найбільше сподобався? Чим саме?
Назвіть риси вдачі, характерні для головних героїв.
 Який учинок у творі, на ваш погляд, є найблагородніший? А який ви вважаєте найогиднішим (найпідлішим)?
 Чого навчають нас такі вчинки?



Завдання 1. Скласти за планом характеристику образу іншого героя (на вибір)


Завдання 2. Скласти літературний паспорт твору.

1. Назва твору.
2. Автор.
3. Літературний рід.
4. Жанр.
5. Тема твору.
6. Головна ідея.
7. Головні герої.
8. Художні засоби.

27.03.2020
Українська література

Тема.
Контрольна робота. "З української прози: Б.Харчук, С. Процюк, Н.Бічуя, О. Бердник"
                                           Тести
1. Що  найбільше любила Діана з однойменного твору Б.Харчука ?
А. Волю
Б. Прикраси
В. Їсти яблука
Г. Ганяти кішку

2. Ідея повісті Аргонавти"
А.Добро завжди перемагає зло
Б. Сім'я - найцінніша для дитини
В. Гармонія людити з природою
Г. Людина повинна навчитися любити

3. Слова "нечистими руками шпаги не втримаєш" ("Шпага Славка Беркути") належать
А. Лілі Теслюк
Б. Юлькові Ващуку
В. Славку Беркуті
Г. Андрію Степановичу

4. Зрадником у повісті "Хто зважиться - вогняним наречеться" названо
А. Славка
Б. Ліну
В. Прі
Г. Рона

5. Характеристикою "соловей - розбійник" наділений у творі
А. Славко Беркута
Б. Юлько Ващук
В. Стефко Вус
Г. Старий Вус

6. Від сили вогняного й люблячого серця Славка на Планеті Квітів ... (О.Бердник  "Хто зважиться - вогняним наречеться")
А. Замерзли моря
Б. Не стало тварин
В. Не стало птахів
Г. Розтанули сніги

Продовжіть речення.
7.  Повість О.Бердника "Хто зважиться - вогняним наречеться" розкриває проблеми...
8. Які позасюжетні елементи наявні в оповіданні Б.Харчука "Діана"?

Установіть відповідність.
9. Між персонажем та його характеристикою
А. Славко Беркута                1. Заздрісний, гіперопіка батьків
Б. Лілі Теслюк                     2. Хворі ноги, цілеспрямований
В. Стефко Вус                      3. Має акторський талант, прагне виручити друга з біди
Г. Юлько Ващук                   4. Добрий, гордий, сирота

10. Між цитатою і назвою твору.
А. "У теплому надвечір'ї, що повільно опускався на землю, дівчата оповідали, як половіють жита"
Б."Кохання - це обмін серцями"
В. "От люди - не звикли, що добро невидимо діється, без віддяки, і дивуються, як воно їм дається просто так"
Г."Закінчилося все ніби гарно й просто. Два по два - чотири"

1. "Аргонавти" С.Процюк
2.  "Хто зважиться - вогняним наречеться" О.Бердник
3.  "Діана" Б.Харчук
4. "Шпага Славка Беркути" Н.Бічуя

30.03.2020
Українська література

Тема. Український гумор і сатира. В.Самійленко. Коротко про митця. Роздуми про справжній патріотизм, порядність та лицемірство. "На печі".

https://ppt-online.org/167049                                                                 
                  На печі
(Українська патріотична дума)

Хоч пролежав я цілий свій вік на печі,
Але завше я був патріотом, —
За Вкраїну мою, чи то вдень, чи вночі,
Моє серце сповнялось клопотом.

Бо та піч — не чужа, українська то піч,
І думки надиха мені рідні;
То мій Луг дорогий. Запорозька то Січ,
Тільки в форми прибрались вигідні.

Наші предки колись задля краю свого
Труд важкий підіймали на плечі;
Я ж умію тепер боронити його
І служити, не злазячи з печі.

Еволюція значна зайшла від часів,
Як батьки боронились війною, —
Замість куль і шабель у нових діячів
Стало слово гаряче за зброю.

Може, зброя така оборонить наш край,
Але з нею прекепська робота:
Ще підслухає слово якесь поліцай
І в холодну завдасть патріота.

Та мене почуття обов'язків своїх
Потягає служити народу;
Щоб на душу не впав мені зрадництва гріх,
Я знайшов собі добру методу.

Так нехай же працюють словами й пером
Ті, що мають дві шкури в запасі...
І, розваживши так, я віддався цілком
Праці тій, що єдина на часі.

На таємних думках та на мріях палких
Я роботу народну обмежу;
Та зате ж для добра земляків дорогих
Я без мрій і хвилини не влежу.

І у мріях скликаю численні полки
З тих, що стати за край свій охочі,
Слово ж маю на те, щоб ховати думки,
Якщо зраджують їх мої очі.

До письменства я кличу, — звичайно, в думках,
Щоб світило над нашою ніччю,
Хоч, на жаль, мати книжку народну в руках
Я признав небезпечною річчю.

О країно моя! я зв'язав свій язик,
Щоб кохати безпечно ідею;
Але в грудях не можу я здержати крик
У годину твого ювілею.

"Ще стоїть Україна! Не вмерла вона
І вмирати не має охоти.
Кожна піч українська — фортеця міцна,
Там на чатах лежать патріоти".

Слава ж нам! бо коли б дух народу погас,
Не стерпівши свого лихоліття,
То по йому хоч зо два примірники з нас
Дочекають нового століття.

Слава нам! хоч би вмерла Вкраїна колись,
Її слід буде легко шукати:
А щоб краще навік ті сліди збереглись,
Буде зроблено з нас препарати.


Завдання. Переглянути презентацію.
Скласти літературний паспорт твору.

03.04 Тема.В.Самійленко. "Сміливий чоловік", "Діяч", "Невдячний кінь". Сатирична іронія віршів.

Сміливий чоловік

Я дуже сміливий: я не боюсь нікого
Слабого;
За правду битися готов я до загину
З-за тину.
Недавно я почав писать у всі газети
Памфлети.
Я лаю сміло в них, не жалуючи шкури,
Турнюри.
Я сміло всім кажу, що нам пора усім старатись
Навчатись.
Що навіть темному народу просвітиться
Годиться.
Оце я помістив новий трактат чималий
В журналі.
Там я доказую, що ми живем неладно —
Докладно.
Що вже нездатний той, що нам дійшовсь
у спадок,
Порядок.
Я так сказав: "Тепер потрібне нам, панове,
Щось нове..."
В трактаті тім я говорив хоча не ясно,
Та красно,
І сміливо я підписав під оним
Псевдонім.


        Діяч

Я працюю ввесь вік для народу
(Якщо маю вигоду).
Полягти я для його готовий
(На перині пуховій).
Я — підпора громадського ладу
(Поки маю я владу).
Людям силу даю тільки певним
(Небожатам і кревним).
Всіх караю лихих і нечистих
(Ворогів особистих).
Я митець на закони державні
(Переписую давні).
Для проектів меткі в мене руки
(Без помоги науки).
На війні ж я сміліший за Ґонту
(Тільки б далі від фронту...). 

Завдання. Прочитати поезії.
Скласти літературний паспорт поезій. 
Виконати тестові завдання.
               Тести
1. Володимир Самійленко – це
А поет, драматург, критик
Б письменник, перекладач, дослідник мови
В критик, поет, драматург
Г фольклорист, дослідник мови, поет
2. Доброзичливий сміх, спрямований на викриття певних вад людського характеру чи недоладності в житті людей, у їх поведінці – це
А гумор
Б сатира
В іронія
Г антитеза
3. Герої поезії « На печі» - це
А жителі Ельдорадо
Б патріоти
В «патріоти»
Г діти
4. Слова « не вмре поезія», «душа бажає» - це приклади художнього засобу
А епітет
Б метафора
В алегорія
Г гіпербола
5. У вірші В. Самійленка псевдопатріоти, які на словах декларують свою любов до Батьківщини, не зробили нічого корисного
А « На печі»
Б « Сміливий чоловік»
В « Невдячний кінь»
Г «Діяч»
6. Герой вірша підписав свій трактат про проблеми народу псевдонімом
А «Діяч»
Б « Сміливий чоловік»
В « Невдячний кінь»
Г « На печі»
7. Герой вірша « Сміливий чоловік» вважає, що народу потрібно щось
А нове
Б прогресивне
В яскраве
Д конкретне
8. Герой вірша одне говорить, а про інше думає
А « Діяч»
Б « Сміливий чоловік»
В « Невдячний кінь»
Г « На печі»
9. Сміливий чоловік в однойменному вірші В. Самійленка не боїться нікого
А сильного
Б слабого
В владного
Г авторитетного
10. Займенник, що повторюється у вірші « Діяч»
А ми
Б вони
В я
Г ти
11. Кінь у вірші В. Самійленка « Невдячний кінь» - це алегоричний образ
А робітника
Б пана
В інтелігента
Г самого поета
12. Поет у вірші « Невдячний кінь» передає бажання коня
А запрягти скраю
Б взяти батіг у голу руку
В почепить коштовні віжки
Г не запрягати ні в корінь, ані скраю

02.04.2020  Українська мова.
Тема. Контрольна робота "Речення із звертаннями, вставними конструкціями"






 Шановні учні!  6 квітня стартувала Всеукраїнська школа онлайн!
Перегляд уроків за посиланням:  https://uroky.com.ua/


13.04.2020    
 Українська мова
Тема. Поняття про відокремлення. Основні умови відокремлення другорядних членів речення.
Переглянути відео
Завдання. Опрацювати параграф 34 (ст. 224-225)
Виконати вправи 399, 401

13.04.2020
Українська література
Тема. Остап Вишня. Трагічна творча доля українського гумориста. "Мисливські усмішки" у творчій долі письменника. "Сом", "Відкриття охоти"

https://teachua.com/arhiv-prezentaci/34-ukrajinska-literatura/1099-ostap-vyshnja
https://www.youtube.com/watch?v=5qLr3PPuCuU
https://naurok.com.ua/prezentaciya-ostap-vishnya-mislivski-usmishki-48092.html
Переглянути презентації, відео
Завдання. Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом Остапа Вишні.
Прочитати гумореску "Сом"

15.04.2020
Українська мова
Тема. Відокремлені узгоджені означення. Поширене відокремлене означення, виражене дієприкметниковим або прикметниковим зворотом.
Продовжуємо вивчати тему "Відокремлені члени речення"
Пригадаймо.
- Що називається відокремленням?
- Які саме члени речення можуть відокремлюватися ?
- З якою інтонацією вимовляємо відокремлені члени речення?
- Що ви знаєте про означення?
- Що таке дієприкметниковий зворот?

Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Hp9GNmPyTdE&t=113s
Робота з підручником.
Виконати вправи 403(письмово), 404 (усно)
Самостійна робота. Зробити синтаксичний розбір речень. Визначити відокремлені означення, розставити пропущені розділові знаки.

- Пік мороз в ту сніжну зиму довгу і сувору.
- Йде весна запашна квітами-перлами закосичена.
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 34
Виконати вправу 406

Українська мова
16.04.2020
Тема. Неузгоджені відокремлені означення.
    Закінчити речення.
- Означення - це...
- Узгоджені означення - це...
- Неузгоджені відокремлені означення - це...
- Дієприкметниковий зворот виділяємо комами, якщо...
- На письмі дієприкметниковий зворот виділяємо комами, а у вимові...
Завдання. Прочитати матеріал підручника ( ст.228-229)
Виконати вправи 407.408
Домашнє завдання. Виконати вправу 410

Українська мова
17.04.2020
Тема. Розвиток мовлення. Інтерв'ю в публіцистичному стилі.

Прочитайте інтерв'ю українського боксера О. Усика британському журналові.(ст.210-221)
Поміркуйте і дайте відповідь на запитиння.
- Чи цікава вам одержана з прочитаного інформація? Чим саме?
- Чи є вона важливою для суспільства? Чому?
- Відповідь на яке запитання видалася вам найцікавішою? Чому?
- Чи вважаєте ви це  інтерв'ю вдалим? Відповідь обгрунтуйте.
- Яке запитання ви додали б? Спрогнозуйте можливу відповідь.
Пригадаймо.
- Які є стилі мовлення?
- У якій сфері життя суспільства використовують публіцистичний стиль?
- Назвіть основні види публіцистичного стилю.
 Завдання.
Прочитати матеріал підручника ( ст.211)
Виконати вправу 376
Опрацювати пам'ятку "Як підготуватися до  інтерв'ю"
Домашнє завдання. Підготуйтеся взяти інтерв'ю в людини, яка викликає у вас захоплення. Обміркуйте й запишіть запитання, які хотіли б поставити.

Українська література
17.04.2020
Тема. "Як варити і їсти суп із дикої качки"художні засоби, портрет, пейзаж. засоби характеротворення, використання народних прикмет, приказок. Виразне читання гуморесок.

Літературна вікторина.
- Яке справжнє ім'я Остапа Вишні?
- Яку школу закінчив майбутній  гуморист?
- Різновидом яких двох жанрів є усмішка?
- У якій збірці Остапа Вишні найбільш виразно зображено природу?
Прослухайте гумореску за посиланням
https://krschool52.wixsite.com/derkachviktoria/kopiya-7-klas
Завдання. Скласти літературний паспорт гуморески.
Домашнє завдання. Виразно читати гуморески.
Скласти тестові завдання за прочитаними усмішками.

Українська мова
22.04.2020
Тема. Розвиток мовлення. Інтерв'ю в публіцистичному стилі.
Пригадаймо.
- Назвіть основні жанри публіцистичного стилю?
- Хто може бути співрозмовником журналіста7
- Від чого залежить успіх інтерв'ю?
- Назвіть види  інтерв'ю?
Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=2Oqqmy9fyw4
Поміркуйте і дайте відповідь на запитання
- Чи вважаєте ви це  інтерв'ю вдалим?
- Які запитання вам видалися найцікавішими? Чому?
- Що нового дізналися  про І.Малковича?
- Вкажіть, який це вид інтерв'ю?
- Чи хотіли б ви стати журналістом у майбутньому?
Завдання. Виконати вправу 376
Домашнє звдання. Виконати вправу 379

Українська мова
23.04.2020
Тема. Розділові знаки при відокремлених означеннях

1. Переглянути відео (на повторення) за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=09kOkyE1I0U
2. Повторимо  про відокремлені означення.
    Дайте відповіді на запитання.
- У яких випадках відокремлюються означення?
- З якою метою відокремлюються означення?
- Як розділові знаки ставимо при відокремлених означеннях?
- Що таке дієприкметниковий зворот?
- Які означення називаються поширеними, а які - непоширеними?
3. Виконати завдання.
     - Перепишіть речення, розставляючи розділові знаки.
   Хліба змиті дощем яскраво зеленіли. Він не чув як зрушений пострілами сиплеться з гілля дерев і вкриває його пухнастий сніг. Всяяний сонцем перед нами розкрився зовсім новий світ. Налита сонцем і вітрами хлюпоче веслами весна. За вікнами спить ніч в темне небо загорнена зорями прихорошена.
    - Перебудуйте подані речення так, щоб невідокремлені означення стали відокремленими.
  Зразок. Оповитий тишею степ дихав пахощами трав. - Степ, оповитий тишею, дихав пахощами трав.
   Ось срібний та круглий місяць виринув з-за скелі і став серед неба.
   Рівний , залитий сонцем степ одразу принишк.
   Тихий солодкий дощик сіється щедро на вулиці.
   Нагріта за день земля дихала теплом.
   Піднята греблею річка тече ліниво й утворює затоки й плеса.
Домашнє завдання. Зробити синтаксичний розбір поданих речень.
      Сіється  щедро на вулиці дошик, тихий, солодкий.
      Взялися медом золоті лелітки, дощем умиті, чисті і ясні.

24.04.2020
Тема. Відокремлена прикладка як особлива форма означення. Вираження поширених  і непоширених відокремлених прикладок. Розділові знаки при відокремлених прикладках.

1. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=TA8Rhf71Ga4
2. Дайте відповіді на запитання.
- За яких умов відбувається відокремлення прикладок?
- Назвіть усі івипадки відокремлення прикладки в реченні.
- Яка особливість відокремлення прикладки, приєднаної сполучником як?
3. Робота з підручником.
  - Прочитати матеріал підручника на ст. 233-235
  - Виконати вправи 414, 417 (письмово), 418 (усно)
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 35
                                 Виконати вправу 420

27.04.2020
Тема. Відокремлені додатки.

1. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=3v3ddaIBtlg
2. Пригадаймо. Закінчити речення.
- Відокремлені члени речення - це...
- Відокремлюватись можуть...
- Додаток - це другорядний член речення, що...
3. Робота з підручником.
   - Опрацювати теоретичний матеріал підручника (ст.245-246)
   - Виконати вправу 440
4. Виконати завдання.
  - Запишіть речення, поставте розділові знаки.
    За винятком баби Оришки малий Чіпка нікого не любив.
    Не бійся нікого за винятком підступного друга.
    Окрім слабодухості брехня викриває безпорадний розум і гидкий характер людини.
    Замість виснаженої, смертельно втомленої колони пролітали перед нами зараз лави інших мовби окрилених людей.
5. Творча робота.
- З кожної пари речень утворити одне просте, ускладнене відокремленим додатком.
   1. Мандрівники дивилися вперед і нічого не бачили. Мандрівники бачили тільки неосяжні степи.2. На семінарі були присутні провідні науковці України. Серед них не було тільки кілюкох професорів.
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 37
                                  Виконати вправу 442

29.04.2020
Тема. Відокремлені додатки. Відокремлення додатків зі словами крім, окрім. за винятком.

1 Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=rQUzSpI-RaM
2. Дайте відповіді на запитання.
- Які додатки називаються відокремленими?
- Чим виражаються відокремлені додатки?
- З якою інтонацією вимовляються?
- Якими словами можуть приєднуватися відокремлені додатки?
3. Робота з підручником.
   - Опрацювати теоретичний матеріал підручника (ст.246-247)
   - Виконати вправу 444
4. Зробити синтаксичний розбір речення.
   - Не будемо вживати ми зброї іншої, крім слова.
5. Творча робота.
   - Складіть і запишіть речення, у яких у ролі відокремлених додатків були б такі слова: крім матері та батька; за винятком друзів; замість вдячності.
Домашнє завдання. Повторити параграф 37
                                  Виконати вправу 445

Українська література
24.04.2020
Тема. "Бекас". Усвідомлення оптимістичної ролі гумору в житті людини.

1. Завдання на повторення. Установіть відповідність між терміном і визначенням.
1. Гумор.   2. Сарказм.    3. Усмішка.  4.   Фейлетон.   5. Сатира.
А. Різновид гуморески, у якому поєднано жанрові особливості анекдоту, фейлетону.
Б. Різновид комічного , відображення смішного.
В. Невеликий літературно-публіцистичний твір сатиричного жанру.
Г. Різке осміяння суспільних вад за допомогою сатиричних засобів.
Д. Їдка, викривальна насмішка.

2. Гра "Передбачення"
    - Як ви вважаєте, про що йтиметься в тексті, який має такий заголовок?
    - Чи знаєте ви , хто такий бекас?
3. Інформація про бекаса.

    Бекас - птах, скритний і незвичайний. Бекасів можна побачити на вісій території СНД. Зимувати птах віддає перевагу в далеких краях- на території поруч з Індією. Бекаси повертаються на свою територію в кінці квітня- початку травня. Політ цих птахів починається з тихого кректання. Перші його хвилини бекаси зигзагоподібно погойдуються, що ускладнює процес полювання на них. Ці пернаті істоти не тільки відмінно літають, а й плавають, бігають і навіть пірнають. Харчується бекас зазвичай черв'яками, комахами та рослинами. Живуть вони біля озер, річок, ставків. В народі бекаса називають лісовим баранцем. Його відоме "бекання" схоже на голос малого ягняти.

4. Прослухайте гумореску "Бекас" Остапа Вишні за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ut4NUjDX8kQ

5. Аналіз твору. Дайте відповіді на запитання.
   - Чи сподабалась вам гумореска?
   - Який епізод з твору викликав у вас сміх?
   - Про кого автор починає розповідь?
   - Чому без собаки неможливо полювати на бекаса?
   - Як про це говорить автор?
   - Як автор описав собаку?
   - Якою є особливість приготування бекаса?
Домашнє завдання. Написати власну гумореску (за бажанням)
                                  Прочитати "Мисливські усмішки" Остапа Вишні (на вибір)

27.04.2020
Тема. Позакласне читання. "Мисливські усмішки" Остапа Вишні.
    Остап Вишня був затятим мисливцем і рибалкою, часто виїжджав у мальовничі місцевості з друзями на полювання. Але, як правило, ніякої здобичі не привозив. Бо його основана мета - помилуватися чудовою природою, поспілкуватися з місцевими жителями, послухати дивовижні й дотепні мисливські історії. Усі ті спостереження, усе почуте великий гуморист записував і використовував при написанні своїх знаменитих "Мисливських усмішок".
1. Прослухайте гуморески за посиланнями
https://www.youtube.com/watch?v=xXPFoIas3OM&t=20s
https://www.youtube.com/watch?v=BuHiwawl2eM
https://www.youtube.com/watch?v=xXPFoIas3OM&t=20s
2. Дайте відповіді на запитання.
  - Чи сподобалися вам гуморески? Чим саме?
  - Які епізоди викликають у вас сміх? Перекажіть їх.
  - Що можна сказати про оповідача гуморесок. Яким ви його уявляєте?
  - Що вабить найбільше  оповідача?
  - Якою постає природа в "Мисливських усмішках"? Як її описує герой?
  - Чого вчать нас гуморески?
  - На вашу думку, чим нас приваблюють "Мисливські усмішки"?
  Домашнє завдання. Виписати фразеологізми з гуморесок.

Українська мова
30.04.2020
Тема. Відокремлені обставини. Способи вираження поширених і непоширених відокремлених обставин.
1. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=neW1xa1dsf8
2. Пригадайте і дайте відповіді на запитання.
  - Що таке обставина?
  - Назвіть види обставин?
  - Що називаємо дієприслівником?
  - Що таке дієприслівниковий зворот?
3. Робота з підручником.
   Прочитати матеріал підручника (ст.238)
   Виконати вправи 424, 425
4. Виконати завдання.
  Записати речення. Визначити вид обставин.
  Тимофій підійшов до бригадира, розмовляючи з кореспондентом. А спустившись, узяв малого за руку. Він ішов замислившись. Всупереч повідомлення синоптиків, політичні оглядачі пишутьпро "жарку зиму" в багатьох країнах Заходу.
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 36
                                  Виконати вправу 427

04.05.2020
Тема. Поширена відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом.

1. Переглянути відео про відокремлену обставину за посиланням
  https://www.youtube.com/watch?v=b5MGDPb20UU
2. Пригадаймо.
   - Що таке дієприслівниковий зворот?
   - За яких умов відокремлюємо дієприслівникові звороти?
   - Яким членом речення виступають одиничні дієприслівники і дієприслівникові звороти в реченні?
   - Які є види відокремлених обставин?
   - Які особливості відокремлення одиничних дієприслівників?
3. Робота з підручником.
  Виконати вправи 428, 431
4. Творча робота.
   Перетворіть наведені речення на речення з відокремленими обставинами.
  Білий кінь підвів голову і жалібно глянув на Степана великими водянистими очима.
 Він насолоджувався спокоєм та тішив себе надією на завтрашній день.
 Домашнє завдання. Опрацювати параграф 36
                                   Виконати вправу 432

Українська література
04.05.2020
Тема. В. Чемерис "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання". Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі. Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.

1. "Мікрофон". Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
   - Ви любите читати твори про кохання?
   - Що вам відомо про кохання як почуття?
   - Поясніть приказку "Від кохання до ненависті один крок"
   - Що б ви порадили тим, хто закохався вперше?
Що таке любов? Це питання споконвіку бентежить людей: про неї складають пісні, вірші тощо.
Так ніхто не може визначити, що то за почуття, яке охоплює людину та робить її щасливою.
Саме це намагається довести у своєму гумористичному творі В.Чемерис "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"
2. Перегляньте буктрейлер до цього твору за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=vmG_qN2c-pg
3. Прочитати біографію В.Чемериса (ст. 208)
4. Розпочинаємо читати  першу частину повісті В.Чемериса "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання" (ст. 208-219)
5. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=EaYXDSvr4Zs
Домашнє завдання. Прочитати до кінця першу частину повісті "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання". Виписати портретні характеристики Вітьки Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок.

Українська мова
06.05.2020
Тема. Розділові знаки при відокремлених обставинах.

1. Переглянути відео (на повторення) за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=_ibXNJg09Lk
2. Робота з підручником.
   Виконати вправу 436
3. Зробити синтаксичний розбір речення.
   - Троянди, гріючись на сонці нескупім, нам серце радують відродженням своїм.
  - Повіяв легенький вітерець, зтрушуючи з листу неопалі краплі.
Домашнє завдання. Виконати вправу 437

07.05.2020
Тема. Складання діалогу на задану тему.
1. Пригадаймо.
- Що називається діалогом?
- Що таке репліка?
- Яких правил спілкування необхідно дотримуватись під час діалогу?
- Які слова ввічливості слід використовувати у мовленні?
- Які розділові знаки вживаються при діалогах?
2. Складання діалогів на задану тему. (на вибір)
  - Складіть і розіграйте діалог між восьмикласником (-цею) і гостем міста - іноземцем, який хоче з'ясувати, які місцеві памятки є найцікавішими і де вони розташовані. У репліки діалогу введіть два-три стислих описи пам'яток історії та культури.
  - Складіть і розіграйте діалог між восьмикласником та бібліотекарем. Восьмикласник просить почитати свої улюблені історичні романи або повісті. Натомість бібліотекар пропонує йому наявні у шкільній бібліотеці фантастичні твори.
  - Складіть і розіграйте діалог між директором школи та восьмикласниками, які пропонують створити в шкільному коридорі зимовий сад. Подані ряди слів використайте як однорідні члени речення.
   Хвойні рослини: ялина звичайна, туя куляста, козацький ялівець.
   Листяні рослини: бруслина, айва японська.
   Різні ємкості: керамічні, плетені, дерев'яні, металеві.
Домашнє завдання. Скласти діалог на тему "Мій вибір після закінчення 9 класу"

08.05.2020
Тема. Розділові знаки при відокремлених обставинах. Культура мовлення. Правильна побудова речень з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами. Інтонаційне оформлення речень з відокремленими членами.

1. Пригадаймо.
  - Що ми відносимо до відокремлених обставин?
  - Як виділяються одиничні дієприслівники в реченні?
  - Як виділяються дієприслівникові звороти?
2. Редагування речень.
  Знайти і виправити мовні помилки.
  - Завдяки наполегливої праці, школярі домоглися успіхів у навчанні.
  - Слухавши розповіді про давні традиції українського народу, проймаємося гордістю за наше славне минуле.
  - Про історію рідного краю ми дізнаємося, читавши книги.
  - Завершуючи роботу, учні розійшлися по домівках.
  - За відсутність бігових доріжок, ми не змогли провести змагання з легкої атлетики.
3. Робота з підручником.
    Виконати вправу 435 (усно). Прочитайте речення, інтонуючи їх відповідно до розділових знаків. Поміркуйте, з якою метою відокремлено обставини. Назвіть  у реченнях другорядні обставини, які можуть відокремлюватися за бажанням автора.
Домашнє завдання. Повторити параграф 36. Виконати вправу 438

Українська література
08.05.2020
Тема. Поетизація першого почуття, виховання культури спілкування підлітків, підготовка їх до реалій життя.

1. Продовжуємо вивчати твір В.Чемериса "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"
  Гра "Хто з героїв?"
 - Казав, що двічі не вмирати, а раз - не минувати.
 - Читав у романах, що перед дуеллю герой мусить усю ніч ходити по хаті й думати про даму свого серця.
 - Будучи малою, уміла здорово свистіти.
 - Працювала бібліотекаркою в сільському клубі.
 - Від співу Свирида "відразу ж за сюрчок хапається і біжить селом, як на пожежу"
 - Шукає гітару, яка зненацька кудись зникла.
 - Висловила незадоволення, що вночі під її хатою якась "трясця виє"

2. Робота над змістом твору.
   Дайте відповіді на запитання.
- Перечитайте діалог Вітьки з Галею на початку першого побачення. З чого видно, що впевненіше почувається Галя? Зачитайте рядки, у яких дівчина іронізує.
- Навіщо Вітька під час першого побачення зітхав? Чи зрозумів він, що це була помилка?
- Яке завдання Галя дала Вітьці? Чи повинна це робити дівчина під час першого побачення?
- Опишіть стан Вітьки й Федька, коли вони побачили Галю з Петром Білим.
- Як учинив Вітька, коли побачив Галю з Петром ? Що б ви зробили на його місці?
- Як вирішив помститися Вітька Петрові Білому? Чи розумно це?
- До кого виявляє симпатію Галя - до Вітьки чи Петра? Наведіть приклад з твору.
3. "Мікрофон"
    "Моє ставлення до літературного героя залежить від ..."
Домашнє завдання. Прочитати до кінця повість В.Чемериса   "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"

Українська мова
13.05.2020
Тема. Уточнювальні слова і словосполучення. Способи вираження їх, синтаксична роль
1. Переглянути відео за посиланням
.https://www.youtube.com/watch?v=BSu7VBdAe44
2.Робота з підручником.
  Опрацювати матеріал підручника (ст. 248-249)
  Виконати вправи 447 (усно), 448 (письмово)
3. Виконати завдання. Запишіть речення, підкресліть уточнювальні члени речення.
   Знайшов далеко, за морем, рештки свого половецького народу.
   Завжди, і сьогдні, і завтра, цінуй у людині Людину!
   Хлопці, Микола та Андрій, одразу взялися до роботи.
   Людина здебільшого живе життям минулого, особливо раннього.
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 38
                                  Виконати вправу 452

14.05.2020
Тема. Розділові знаки при уточнювальних словах і словосполученнях.
1. Переглянути відео (на повторення) за посиланням
 https://www.youtube.com/watch?v=uNixsej_1Uk
2. Пригадаймо.
  - Які члени речення називають уточнювальними?
  - Яка інтонація для них характерна?
  - Які члени речення можуть уточнюватися?
  - Як виділяються уточнювальні члени речення?
3. Робота з підручником.
  - Виконати вправу 454
4. Виконати завдання. Записати речення, розставляючи розділові знаки.
   Того ж дня після уроків відбулася урочиста лінійка.
   Там на горах ще розкошувало сонце. А тут на подвірї лягли тіні.
   Дорогу перетнула широка метрів на двадцять вирва.
   То їхня хата звелась край села висока дзвінка, і дивиться вікнами в степ.
5. Зробити синтаксичний розбір речення.
    Василь Олександрович працював, писав, дерзав і мріяв, віддаючи себе дітям.
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 38
                                  Виконати вправу 455

15.05.2020
Тема Контрольний диктант.
  У зошит записуємо   
                                        П'ятнадцяте травня
                                     Контрольний диктант
                                   Генетичний код нації
Уважно прослухайте і запишіть диктант за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=6F028AIiwAc
Фото диктанту надсилайте  мені на вайбер. (0664504744)

Українська література
15.05.2020
Тема. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані  засобами гумору.

1. Продовжуємо вивчати твір В.Чемериса "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"
    Робота над змістом твору.
  - Який момент твору вам найбільше сподобався? За допомогою яких засобів автор створює комічні ефекти?
  - Якому герою (героїні) повісті ви найбільше симпатизуєтє? Чому?
  - Які почуття ви переживали під час читання частини "Турецький охотник"? Чи шкода вам було Вітьку?
  - Як, на вашу думку, складуться стосунки Вітьки й Галі в майбутньому?
  - Який момент у творі кульмінаційний? Перекажіть його.
  - Чого навчає повість В.Чемериса "Вітька + Галя..."?
2. Виконати завдання.
    Напишіть невеликий твір - роздум на тему "Які проблеми дорослішання В.Чемерис порушив у повісті "Вітька + Галя..."

Тема. О.Чорногуз. Коротко про письменника. Збірка гумористичної прози "Веселі поради", їх іронічний зміст. "Як поводитися в кіно"

1. Прочитати біографію О.Чорногуза за посиланням
http://www.ukrcenter.com/%D0%9B%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/19052/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B3-%D0%A7%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%83%D0%B7/%D0%91%D1%96%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F
 Твори О.Чорногуза за жанром визначаються як фейлетони.
  Фейлетон - гумористично - сатиричне оповідання або стаття на актуальну тему.
2. Прочитати фейлетон О.Чорногуза "Як поводитися в кіно" за посиланням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=11274
3. Робота над змістом твору.
  - Визначте тему, ідею твору.
  - Яку проблему порушує письменник?
  - Що вам здалося смішним, а що - сумним? Чому саме?
  - Чого більше у творі О.Чорногуза - гумору чи сатири?
4. Виконати завдання. Скласти фейлетон на тему "Як вітатися" або "Як користуватися телефоном"
Домашнє завдання. Прочитати твір О.Чорногуза "Як вибрати ім'я"

18.05.2020
Тема."Як вибрати ім'я". Оригінальна форма безсюжетної гумористичної розповіді. Іронічне тлумачення "живих прикладів" з життя.

1. Прочитати оповідання за посиланням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=11273
2. Бесіда за твором.
- Ваші враження після прочитаного твору.
- Визначте тему та ідею твору.
- Який сміх присутній у творі?
- Які проблеми порушує автор?
- Чи є цей твір актуальним нині? Доведіть.
- Чи радили ви комусь ім'я дитині?
- Чи зустрічались у вашому житті цікаві імена?
- Пригадайте, як раніше називали дітей.
3. Виконати завдання.
 Написати про походження свого імені. Хто вас називав? Чому саме таке ім'я було вибрано для вас?
Домашнє завдання. Скласти власний список антиправил та антипорад.

Українська мова
18.05.2020
Тема. РМ. Ділові папери. Протокол.
Пригадаймо.
  - Які є стилі мовлення?
  - Яка головна функція офіційно - ділового стилю?
  - Яку сферу обслуговує  офіційно - ділового стиль?
  - Назвіть основні ознаки, види стилю.
2. Ознайомлення з матеріалом.
Протокол — це документ, у якому фіксуються хід і результати роботи нарад, засідань, зборів тощо. У протоколі відображаються всі виступи з питань, що розглядаються, і рішення, прийняті в результаті обговорення.
За обсягом інформації протоколи бувають трьох видів:
1) стислі (записуються питання, які обговорюються, прізвища доповідачів і виступаючих, прийняті рішення);
2) повні (стисло записуються виступи доповідачів, інших осіб, що беруть участь в обговоренні питання);
3) стенографічні (дослівно фіксується весь хід засідання).
Текст протоколу складається з двох частин: вступної та основної. У вступній частині вказується дата проведення зборів, зазначаються прізвища та ініціали всіх присутніх. За великої кількості присутніх (більше 10 осіб) робиться позначка цифрою. У цій частині подається порядок денний зборів з переліком питань, що розглядаються. Основний текст протоколу поділяється на розділи, які відповідають пунктам порядку денного. Кожний розділ містить такі частини: «СЛУХАЛИ», «ВИСТУПИЛИ», «УХВАЛИЛИ». Ці слова треба писати великими літерами з нового рядка. Після них ставлять двокрапку. Кожний розділ пишеться з абзацу.
Увага! Текст протоколу має бути точним, зрозумілим. Він складається з розділів, згідно з питаннями порядку денного. Розміщення розділів у тексті протоколу має відповідати послідовності відповідних питань у порядку денному.
3. Робота з підручником. 
Виконати вправу 292
Домашнє завдання. Скласти протокол зборів учнів 8 класу.

20.05.2020
Тема. Ділові папери. Витяг з протоколу.
1. Опрацювати матеріал підручника (ст.171-172)
2. Поміркуйте і дайте відповіді на запитання.
  - Яка мета складання  протоколу зборів і засідань?
  - Що фіксує протокол?
  - З якою метою складають витяг із протоколу?
  - Навіщо складають протокол дорожньо-транспортної пригоди? протокол судового засідання?
3. Виконати завдання.
  - Скласти витяг із протоколу батьківських зборів про придбання для учнів путівок на тур вихідного дня до м.Канів.
Домашнє завдання. Виконати вправу 294

21.05.2020
Тема. Синоніміка простих речень з відокремленими членами і простих речень. Роль відокремлених  другорядних членів у текстах різних стилів.

1. Пригадаймо.
- Яка роль у мовленні відокремлених членів речення?
- Які члени речення можуть відокремлюватись?
- Якими розділовими знаками відділяють відокремлені члени речення на письмі?
- Чи завжди відокремлюють поширені означення, виражені дієприкметниковим зворотом?
   Наведіть приклади.
- Розкажіть про відокремлення прикладок. Наведіть приклади.
- Якими словами приєднуються до речення відокремлені додатки? Наведіть приклади.
- Які члени речення бувають уточнювальними найчастіше? Наведіть приклад.
2. Самостійна робота.
  Виконати завдання.

Домашнє завдання. Виконати вправи 459, 463

Українська література
22.05.2020
Тема. Література рідного краю. Творчість Ю. Дарагана. "Вечір", "Луна минувшини"
1. Прочитати про життя і творчість Ю.Дарагана за посиланням
https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=12547
2. Самостійна письмова  робота за рівнями:
  1 рівень. Підготуватись до виразного читання вірша, який найбільше сподобався, поділитися своїми враженнями, визначити тему, ідею та художні засоби поезії.
  2 рівень. Виконати докладний аналіз одного із творів Ю.Дарагана.
  3 рівень. Написати міні-твір на тему "Мій Юрій Дараган"
Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи.

Українська мова
22.05.2020
Тема. РМ. Тематичні виписки.
1. Прочитати текст на ст. 93
2. Дати відповіді на запитання.
  - Визначте тему та головну думку тексту.
  - Чи доводилося вам робити виписки під час роботи?
  - Якими джерелами ви користувалися?
3. Виконати завдання.
  Опрацювати пам'ятку "Як працювати над тематичними виписками" (ст.94)
  Із різних джерел доберіть інформацію для повідомлення про пам'ятку історії та культури, яка викликає у вас особливу цікавість. Зробіть потрібні виписки. Скористайтесь пам'яткою.
Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи.


25.05.2020
Тема. Контрольна робота "Відокремлені члени речення"




27.05.2020
Тема. Розділові знаки у простих реченнях з однорідними й відокремленими членами.
          (Повторення  в кінці року відомостей про речення.)
1. Пригадаймо вивчений матеріал.
  - Які члени називають однорідними?
  - Які розділові знаки ставлять між однорідними членами речення?
  - Яка роль відокремлених членів речення в мовленні?
  -  Які члени речення можуть відокремлюватись?
  - Якими розділовими знаками відділяють відокремлені члени речення на письмі?
  - Якими словами приєднуються до речення відокремлені додатки? Наведіть приклади.
  -  Які члени речення бувають уточнювальними найчастіше?
2. Робота з підручником.
   Виконати вправи 468, 469.
Домашнє завдання. Виконати вправу 472. Повторити звертання і вставні слова.

Українська література
27.05.2020
Тема. Контрольна робота "Український гумор"

Початковий рівень.
1. Укажіть жанр твору "Сом"Остапа Вишні
А. Поема-казка;
Б. Усмішка;
В. Притча;
Г. Повість

2. Укажіть автора твору "Вітька +Галя, або...;
А Остап Вишня;
Б. В.Самійленко;
В. В.Чемерис;
Г. О.Чорногуз;

3. Укажіть героя твору, який  не міг спокійно дивитися, як пропадають сливові чи вишневі кісточки, і через це дістав прізвисько Кісточка;
А. Вітька Горобець;
Б. Стефко Вус;
В. Федько Котигорошко;
Г. Дід Свирид;

Середній рівень.
4. Про перше кохання, перший поцілунок і перше побачення йдеться у творі
А. Н.Бічуї "Шпага Славка Беркути"
Б. В.Чемериса "Вітька + Галя,або..."
В. О.Вишня "Бекас"
Г. В.Самійленко "Сміливий чоловік"

5. Укажіть автора гумористичного оповідання "Як поводитися в кіно"
А. Остап Вишня;
Б. В.Чемерис;
В. О.Чорногуз;
Г. В. Самійленко;

Достатній рівень
6. У творі "В.Чемериса "Вітька + Галя, або..." порушені всі названі проблеми, крім:
А. Краси людських взаємин;
Б. Великого кохання;
В. Роль митця в суспільстві;
Г. Сутності щастя;

7. Установіть вілповідність між художнім засобом і прикладом, наведеним з твору В. Чемериса "Вітька + Галя, або,,,"
1. Метафора
2. Епітет
3. Фразеологізм
4. Тавтологія

А. "Вище голову, Вітьку! Я допоможу тобі співати"
Б. "Без нього й серенада не серенада, а просто так, бренькати на гітарі"
В. Піл вусом у нього мигнула ледь помітна посмішка і зникла"
Г. У неї важкі коси й довгі, примхливо вигнуті брови"
Д. "Кажу тобі, не вішай носа"

8. Установіть вілповідність між автором і назвою твору,
1. Остап Вишня;
2. В. Чемерис;
3. В.Самійленко;
4. О.Чорногуз;

А. "Невдячний кінь"
Б. "Як варити  і їсти суп із дикої качки"
В. "Вітька + Галя, або..."
Г. "Як вибрати ім'я

9. Напишіть міні - твір на одну із запропонованих тем:
- "Як добре те, що є людина, якій можна відкрити свою наболілу душу" (за твором В.Чемериса "Вітька + Галя, або...")
- "Чим нас приваблюють "Мисливські усмішки" Остапа Вишні"


28.05.2020
Тема. Розділові знаки при звертанні і вставних словах.
1. Пригадаймо вивчений матеріал.
  - Яка роль у мовленні звертань, вставних слів( словосполучень, речень)?
  - Якими розділовими знаками виділяють звертання?
  - З якою інтонацією вимовляють звертання? Наведіть приклади.
  - Які вставні слова (словосполучення) найбільш уживані? Складіть з ними речення.
  - З якою інтонацією вимовляють вставні слова (словосполучення)?
  - Якими розділовими знаками виділяють на письмі вставні речення?
2. Робота з підручником.
   Виконати вправи 473, 474
Домашнє завдання. Виконати вправу 475

29.05.2020
Тема. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

Повторимо вивчений матеріал.
Літературна вікторина.
- Укажіть автора твору "Лілея".
- Укажіть твір. у якому порушена проблема влади грошей над людиною.
- Проблема волі людини та можливостей її здобуття порушена у творі..
- Легендарною поетесою з Полтави вважають...
- До сучасних виконавців народних дум належить...
- Укажіть автора твору "Віють вітри, віють буйні"
- Гумористичним твором про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі вважають...
- Укажіть пісню, у якій розповідається про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками.
- Укажіть героя твору, який був схожий на Миколу-угодника.
- Укажіть письменника, який є видатним українським кінорежисером.
- Класичним взірцем українського "театру корифеїв" є твір...
- Назвіть твір, що є взірцем інтимної лірики.
- Пригодницький, романтичний сюжет має твір...
- Тема гармонійного єднання людини з природою яскраво зображена в поезії...
- Назвіть вид спорту, якому Славко Беркута приділяв серйозну увагу.
- Ім'я коханої Бертольда, героя твору Лесі Українки "Давня казка"
Домашнє завдання. Опрацювати список літератури для читання влітку.







1 коментар: