Мітки

суботу, 5 листопада 2016 р.

 Літературна вікторина для 5-го класу


ХІД ГРИ

І. Оголошення складу журі

ІІ. За описом зовнішності вгадайте літературного героя

1.     Так забагатів, що вже будинки собі побудував, червінці складає, ото тільки про те й думає, як би йому тих червінців найбільше настягати, а щоб убогому чоловікові допомогти, то того й не згадуй. (Старший брат, казка «Названий батько»)
2.     А той живе вбого, хатка невелика, тільки чистенька. (Молодший, третій брат)
3.     Як глянула, аж у нього на грудях така рана велика, така страшна! («Названий батько» – дід)
4.     Зласкавився над бідним, що не мав той ложки молока дітям, та й дав йому дійну корову, каже: – Потроху відробиш мені за неї. (Багатий брат, казка «Мудра дівчина»)
5.     Одну ногу вбула в драний черевик, а друга боса. Тоді упіймала горобця, взяла ґринджоли, запрягла в них цапа. От узяла зайця під руку, одну ногу поставила в санчата, а другою по шляху ступає. (Маруся, казка «Мудра дівчина»)
6.     Побачив, що вона так іде, та й каже своїм слугам: «Прицькуйте її собаками!» (Пан, казка «Мудра дівчина»)
7.     Ті прицькували її собаками. (Панські слуги, казка «Мудра дівчина»)
8.     Хитрий-прехитрий. Кілька разів його гонили стрільці, травили його псами, заставляли на нього заліза або підкидали йому затруєного мяса – нічим не могли доїхати кінця. (Лис Микита, казка І. Франка «Фарбований лис»)
9.     Назавтра мав малювати якийсь великий шмат паркану і відразу розробив цілу діжку фарби та й поставив її в куті на подвірї, щоб мав на завтра готову. (Маляр, казка І. Франка «Фарбований лис»)
10.  Він ще вчора був добрим знайомим нашого Микити, але тепер, побачивши нечуваного синього звіра, аж завив з переляку, а отямившись, як не пішов удирати – ледве хлипає. (Вовчик-братик, казка «Фарбований лис»)
11.  Вистригла йому три жменьки волосся з-між очей і пустила на вітер, щоб так і його переполох розвіявся. (Мавпа Фрузя, казка «Фарбований лис»)
12. Зробившись царем, жив собі, як у бога за пазухою. (Лис Микита, казка «Фарбований лис»)
13. Затремтіла від низу до вершечка, наче злякалася несподіваного лиха, і кілька зелених глиць упало на сніг. (Ялинка, за одноіменним оповіданням М. Коцюбинського)
14.  Рубав, а ялинка тремтіла, як у пропасниці. (Яким, казка «Ялинка»)
15. Загорнув руки в рукава, насунув на очі шапку й схилив голову, щоб хоч трохи захиститися від холодного вітру та снігу. ( Василько, казка «Ялинка»)


ІІІ. Закінчити окремі рядки, підібравши епітети, метафори

-         На (блакитні) очі (білявого) Василька набігли сльози.
-         Йому стало жаль (зеленої, стрункої) ялинки.
-         В саду лежав (глибокий) сніг.
-         (Чорні, голі) дерева стояли у садку.
-         Дерева не ворушились, (наче мертві).
-         Ялинка (затремтіла) від низу до вершечка.
-         Василькові здавалось, що він от-от застогне.
-         На обидва боки від дороги (розстелилось) поле, вкрите снігом, (мов білою скатертиною).
-         (Здорові, кострубаті) дуби (грізно) стояли в снігових заметах.
-         Тільки вітер (пугав) межи деревами.
-         Навкруги (вила) хуртовина, (бурхав) холодний вітер та крутив снігом.
-         Коні нешвидко (побрели) по глибокому снігу.
-         Здорові дуби стояли в лісі (мов страховища) і звідусіль простягали до нього (цупкі чорні гілки).
-         Василькові здалося, що то (мерці).
-         Вранці вишло (ясне) сонечко та (погідне) небо.
-         Василько (весело) щебетав, оповідаючи свої пригоди в лісі.

IV. Теорія літератури

1.     Відмінність народної казки від літературної.
2.     Засоби виразного читання художнього тексту.
3.     Що таке загадки? Прислівя? Приказки?
4.     Прозова мова.
5.     Віршована мова.
6.     Чим відрізняється мова автора від мови дійових осіб?
7.     Що таке усна народна творчість?

V. Запитання за змістом
-         Чого хотів навчити названий батько трьох братів?
-         Чи всі брати виконали його наказ?
-         Чим закінчилась казка «Названий батько»?
-         Чому дівчинку було названо мудрою за одноіменною казкою?
-         Яку загадку загадав пан? («Мудра дівчинка»)
-         Як відгадали її брати і Маруся?
-         Як виконала наказ пана дівчина? (Ні йти не їхати, ні боса ні взута, ні без гостинця ні з гостинцем.)
-         Чому продали ялинку Яким і його дружина?
-         Що і як трапилось із Васильком? Де він був?
-         Чого боявся? Як знайшов дорогу до дому?
-         Як почував себе в лісі?
-         Назвіть письменників, з окремими творами яких Ви познайомились на уроках української літератури?


IV. Нагорода переможців. Заключне слово вчителя

Немає коментарів:

Дописати коментар