Мітки

вівторок, 8 листопада 2016 р.

Будь природі другом!


Будь природі другом!
Мета: виховувати в учнів любов до природи, розвивати вміння бачити й відчувати її красу; формувати переконання в потребі берегти і примножувати природні багатства своєї землі.
Вчитель.      Новий день над землею встав,
                       Вітерець повіває в віконце.
                        І якщо ти байдужим став
                        Може стати і іншим сонце.
                        Чорні трави народить земля,
                        Ріки всохнуть – засипляться  гравієм.
                        Біль планети--турбота твоя,
                        І це все складна біографія.
Учень            Прекрасна наша голуба планета.
                      Єдина жива серед мертвих світів.
                      Ми отримали в спадок невимовно
                      Прекрасний і багатообразний  сад.
Вчитель    Природа  такий же унікум, як і картина Рафаеля. Знищити її легко,    відновити. Щастя – це бути з природою,бачити її, розмовляти з нею. Ми зв‘язані з усім живим у природі. Краса її Величності природи не може не бентежити душу людини.
Учениця       Зупинюсь у вечоровій тиші,
                       Вслухаюсь,як дихає земля.
                      З кожним днем для мене все рідніші
                      Ці гаї, і ріки, і поля.
Учень           Відчуваю дивну спільноту
                    З білим садом, птицями в небі,
                      Зіркою, що гасне на льоту.
                      І тому щораз мені миліші
                      Ці гаї, і ріки, і поля…
                      Я стою у вечоровій тиші,
                      Слухаю, як дихає земля.
Вчитель     Та над нашою землею нависла небезпека. Наша планета не витримує екологічних потрясінь. Чорнобиль. Засухи в Африці. Виснаження озонового прошарку атмосфери. Скорочення розмаїття фауни і флори. Проблема промислових відходів… І перелік цей  можна  продовжити.
Учениця    Загрозлива екологічна ситуація  склалася і в Україні. Стан навколишнього середовища України на сьогоднішній день вважається критичним.
Учень       За тривалістю життя населення України посідає  52 місце в світі. Атмосферні забруднення завдають шкоди здоров ю людини,будівлям,  
             матеріалам, потребують  додаткових  затрат праці  і  матеріалів.

Учениця    За останні десятиліття істотно змінилася якість грунтів, зменшилась
                  кількість  гумусу, збільшилось забруднення. Найбільшої  шкоди  природному середовищу завдала катастрофа на Чорнобильській АЕС. Радіаційне забруднення отримали грунт,вода,рослинність,страждають
              люди.
Учень      Розорювання степів, луків, зведення лісів, осушення річок позначаються на видовому складі рослинності , а отже і тваринного  світу. Зміни цих компонентів впливають на клімат і води.
              Природа ніжна й беззахисна волає про допомогу.
Учениця        Чорна планета мертва:
                        Засохли живії ріки,
                        В струмочках мовчить вода,
                        І чорне сонце світить.
Учень             Не шелестять трави,
                        І щебету в лісі не чутно!
                        Чорна планета мертва
                         Завмерли дерева в муках.
                         Чорне небо дірою
                         Чорніє над Землею.
                          Ця планета мертва.
                          Хто винен перед нею?
Учениця          Малюнок дитя малює.
                          Фарби бере лиш чорні.
                          Люди,невже так буде?
                          Люди,невже так можна?
                          Що ж це сталося з нами,люди?
                          Це ж як так, то нічого не буде.
Учень               Ні річок, ні гаїв, ні криниць,
                          Ні комах, ані звірів, ні птиць.
                          Ані квітів, ні трав, ні повітря,
                           Ні людей!!! Хоч тепер вже повірте…
Учениця           Зупинімось — останній є шанс,
                           Оглянімось – благаємо вас.
                           Все задумано мудро в природі:
                           Жити всьому у мирі і згоді.
 Учень                Річка хай куди хоче тече,
                            Пташеняті підставлю плече.
                            Як зрубаємо дерево – вмить
                            Поспішаймо хоч два посадить.
Учениця            Полюбімо природу палко,
                            Не топчімо фіалку…
                            Зупинімось – останній є шанс.
                            Ця планета не тільки для нас.

Немає коментарів:

Дописати коментар