Мітки

суботу, 5 листопада 2016 р.

 « Солов`їна, барвінкова, українська   рідна мова»

Мовознавчий турнір
6 клас


Мета: вчити дітей використовувати набуті знання; визначати граматичні ознаки та синтаксичну роль вивчених частин мови; поглибити знання учнів з української фразеології, розвивати навички роботи з мовним матеріалом, творчі здібності, спостережливість, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати культуру мовлення, потребу в удосконаленні орфографічної грамотності.

Вступне слово

Добрий день, любі діти. Добрий день, нашим гостям. Так, день повинен бути добрим. Адже комусь із вас він подарував приємну зустріч, комусь – теплу усмішку, від якої заусміхався світ. А комусь із вас, діти,, цей день подарує шанс стати переможцем мовознавчого турніру. Кожен із вас повинен індивідуально використати знання, які ви здобули на уроках української мови, кожен із вас буде боротись за звання найкращого мовознавця серед учнів 6 класу.
Сутність змагання: почергова відповідь на запитання. Завдання будуть і на швидкість. Кожне виконане завдання буде оцінюватись відповідними балами.
Шановні учасники, за кожного з вас вболівають ваші друзі-однокласники, ваші болільники.
Отже, думайте, творіть, перемагайте. Я зичу вам успіху.

Перший етап

Кожен із вас представить візитну картку «Рідна мова в моєму житті». Прошу. (Відповіді дітей)

Другий етап «Крок до перемоги»

Ви повинні зробити 10 кроків, називаючи з кожним кроком частину мови, яку ви собі виберете.

-         Іменники І відміни;
-         Іменники ІІ відміни;
-         Іменники ІІІ відміни;
-         Іменники IV відміни;
-         Займенники;
-         Числівники;
-         Прикметники;
-         Дієслова.

Третій етап

Наступний етап турніру відбудеться в кафе «Птах». Як ви думаєте, чому саме в це кафе я вас запросила?
Я читаю слова, ви потім піднімаєте сигнальні картки з префіксом з- або с-.
Чистити, пробувати, чесати, терти, ходити, кликати, сунути, цідити, мити, топтати.
Четвертий етап «Загадкова торбинка»

Я вам подарую загадкову торбинку: «Від прислівя не втечеш». У цій торбинці знаходиться предмет. До цих предметів ви повинні дібрати прислівя.

-         Гроші (зароблена копійка краще краденого карбованця).
-         Яблуко (Яблуко від яблуні недалеко котиться)
-         Шматок хліба (Лежачого хліба ніде діти)
-         Порожній колосок (Порожній колосок вище всіх стоїть)
-         Дзеркало (Скільки в дзеркало не дивись, а молодшим не станеш)
-         Порожній посуд (Порожній посуд здалля дзвенить)

П’ятий етап «Далі, далі, далі…»

Протягом однієї хвилини потрібно дати відповідь на якомога більшу кількість запитань. Якщо не знаєте відповіді, потрібно сказати слово «Далі»

Шостий етап «Музична пауза»

Завдання: виписати з текстів пісень іменники. У кого їх буде найбільше, той і стане переможцем цього етапу.

Сьомий етап

Дібрати до фразеологізмів синоніми – вільні сполучення слів:
-         Робити з мухи слона;
-         Тримати язик за зубами;
-         Розбити глека;
-         На вагу золота;
-         Грати на нервах;
-         Пятами накивати;
-         Хоч греблю гати;
-         Зарубати на носі.

Восьмий етап «Прощавай, суржику»

Неправильно
Правильно
Закрийте двері
Мені повезло
Рана зажила
Любий учень
Прийняти міри
Ні в якому разі
На честь ювілею
Являється студентом
При допомозі словника
Зачиніть двері
Мені пощастило
Рана загоїлась
Будь-який учень
Вжити заходів
В жодному разі
В честь ювілею
Є студентом
За допомогою словника
Девятий етап «Поетична мозаїка»

Ви пробували коли-небудь писати вірші? Кожен із вас матиме змогу стати поетом.
У запропонованій поетичній строфі на місці крапок ви повинні записати слова – частини мови, які там необхідні. У кого дібрані слова найточніше відповідатимуть змісту і формі поезії, той переможе.

Краю мій … (прикметник, зелений), золото вербове;
Стежко … (займенник, моя) роси голубі!
Мати Україно, … (іменник, сонце) чорноброве.
… (дієслово, уклоняюсь) піснею тобі.


Підсумок. Слово журі. Нагородження переможця

Немає коментарів:

Дописати коментар